Leclerc ukarany w Monako, wielki zwycięzca Ocon

Uznany za winnego utrudniania Lando Norrisowi udziału w sobotnich kwalifikacjach Charles Leclerc nie uniknął sankcji panelu komisarzy.

opublikowany 27/05/2023 à 20:17

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Leclerc ukarany w Monako, wielki zwycięzca Ocon

Charles Leclerc będzie musiał wrócić na pole startowe przed Grand Prix Monako w najbliższą niedzielę. ©DPPI

Czy jego pierwsze podium w Grand Prix Monako znów umknęło? Już nieszczęśliwy podczas swoich poprzednich wizyt na swoich ziemiach, Charles Leclerc musi sobie wmawiać, że w domu jest przeklęty. Trzeci w kwalifikacjach, z tyłu Fernando Alonso i poleman Max VerstappenMonako nadal musiał przejść przez pole wyboru kierunku wyścigu. W pytaniu ? Możliwe mimowolne uczucie dyskomfortu Lando Norris następnie na szybkim okrążeniu pod koniec Q3.

Na zdjęciach dyskomfort jest wyraźny od czasu pilota McLaren został zmuszony do natychmiastowego przerwania próby, podczas gdy Charles Leclerc przygotowywał się do powrotu do boksów. Zaowocowało to zatem wezwaniem, za co miejscowy uniknął kary. Uznany za winnego, przedstawiciel Stabilny Ferrari otrzymało karę trzech miejsc za spadek z 3. na 6. pozycji na starcie do Grand Prix Monako. Oto wyjaśnienia komisarzy, którzy przesłuchali dwóch mężczyzn:

« Stewardzi przesłuchali kierowcę samochodu 16 (Charles Leclerc), kierowcę samochodu 4 (Lando Norris), przedstawicieli zespołu i sprawdzili system pozycjonowania oraz dane sędziego, wideo, dane dotyczące czasu, radio zespołu i dowody wideo z samochodu. Leclerc ukończył ostatnie okrążenie w Q3 i zbliża się do zakrętu 10. Norris, który jechał szybkie okrążenie, dogonił Leclerca w środku tunelu i wyraźnie miał trudności. Obaj kierowcy zgodzili się, że Leclerc niewiele mógł bezpiecznie zrobić w tunelu, aby uniknąć przeszkadzania Norrisowi, biorąc pod uwagę trudności z widzeniem spowodowane światłem wpadającym do tunelu i zmianą linii widzenia z jednej strony tunelu na drugą.

W rezultacie stewardzi zaobserwowali, że Leclerc rozsądnie zareagował na wywieszenie przez sędziów niebieskiej flagi, ale na tym etapie było już za późno. Jednakże sędziowie sprawdzili radio zespołu, a zespół Leclerca nie ostrzegł go o zbliżaniu się Norrisa, dopóki ten nie znalazł się już bezpośrednio za nim. Dodatkowo dyskusja podczas wcześniejszej części toru dotyczyła wyłącznie rywalizujących kierowców, a nie ruchu z tyłu, co jest kluczowym zadaniem na tym torze. Komisarze uważają, że Leclerc mógł wiele zrobić przed tunelem, aby uniknąć wstydu, gdyby zespół ostrzegł go w odpowiednim czasie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że podejście Norrisa było jasne w sprawie systemu sygnalizacji. Komisarze uważają zatem, że niedogodności nie były uzasadnione. Komisarze dokonali przeglądu wszystkich niepotrzebnych kar za uciążliwości wydanych w ostatnich latach. We wszystkich przypadkach działania lub zaniechania zespołu nie złagodziły niepotrzebnego zakłopotania. Dlatego też komisarze nałożyli zwyczajową karę w postaci spadku o trzy miejsca. »

Początkowo 4., Esteban Ocon jest największym zwycięzcą w historii, ponieważ wystartuje z 3. pozycji i ma teraz bardzo duże szanse na zdobycie podium. Carlos Sainz et Lewis Hamilton zdobyć pozycję na polu startowym Grand Prix Monako.

CZYTAJ TAKŻE > Dziękuję, Monako!

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)