Leclerc żałuje, że nie był w stanie przejechać ostatniego okrążenia w Q3

Monako z Ferrari uważa, że ​​znalazł sposób na poprawę swojej noty na koniec kwalifikacji. 

opublikowany 30/11/2019 à 18:20

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Leclerc żałuje, że nie był w stanie przejechać ostatniego okrążenia w Q3

Minęło dużo czasu, odkąd przestaliśmy liczyć oburzenia, które nękały sezon 2019 Ferrari. Tam Stabilny wciąż dodałem nowy w kwalifikacjach w Abu Zabi, kiedy Charles Leclerc, spowolniony m.in. przez swojego kolegę z drużyny Sebastian Vettelnie był w stanie rozpocząć na czas swojego ostatniego okrążenia w Q3. 

Choć może zabrzmi to jak entuzjasta teorii spiskowych, zastanawiamy się, czy Niemiec nie próbowałby oddać Monako należnego mu odszkodowania za kłótnię na Monzy. Pamiętajcie, że we Włoszech Vettel bardzo się rozgniewał, gdy jego młody sąsiad w garażu grillował go podczas ostatniego okrążenia startowego, gdy spodziewał się wykorzystać swoje aspiracje. 

Zapytany o okoliczności tej nieudanej próby, Leclerc, autor czwartego i trzeciego na starcie dzięki karze Valtteri Bottas, był wymijający i nie próbował się kłócić. 

« Moje okrążenie, które pozwoliło mi zająć 4. miejsce, było bardzo dobre, ale było co robić jeszcze lepiej– pożałował. Myślę, że trzecie miejsce było wykonalne. To dość frustrujące, że nie udało nam się znaleźć czasu na ostatnią próbę czasu. 

Nie wiem, co się stało. Nie wiem, czy mieliśmy pecha, czy mogliśmy zrobić coś lepiej. Seb był przede mną, ale w ostatnim sektorze było kilka samochodów. To nie jest tak, że zwalnia bez powodu. Nie chciałem powodować żadnego zawstydzenia, próbując go wyprzedzić, więc zostałem z tyłu. Było to bardziej sprawiedliwe, ale wiedziałem, że będzie bardzo ciasno pod względem czasu ". 

Vettel ze swojej strony był w stanie przekroczyć linię mety przed upływem czasu, ale jego opony nie były wystarczająco ciepłe, aby obniżyć swój najlepszy wynik. 

« Wciąż byłem jakieś cztery sekundy za samochodem poprzedzającym (Na czerwony Byk doAlexander Albon, przyp. red.) który wciąż był zbyt blisko, poinformował czterokrotny mistrz Niemiec. I tak opony były za zimne i straciłem samochód w pierwszym zakręcie. Po prostu myślę, że w ostatnim obszarze było za dużo ludzi ". 

Małe pocieszenie dla Leclerca, w niedzielę wystartuje na średnich oponach, a priori lepiej zaprojektowanych pod kątem wyścigu, podczas gdy u jego boku Vettel będzie musiał wystartować na miękkich oponach. 22-latek ujawnił jednak, że musiał nalegać ze swoim zespołem, aby w Q2 podjął nową próbę z żółtymi kopertami. Czy mogło to mieć związek z orzecznictwem Monako, gdzie Leclerc został wyeliminowany w Q1, gdy chciał wyjechać na wyścig, aby poprawić swój czas?

« Pod koniec pierwszego okrążenia przejechanego na miękkich oponach poprosiłem, abyśmy założyli pośrednie, bo nie mamy nic do stracenia, powiedział. Chciałem spróbować szczęścia. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę rozpocząć wyścig na tej mieszance. Niemniej jednak zespół był na tyle pewny siebie, że w obu samochodach zaczął jeździć na miękkich oponach, ale zdecydowałem się zastosować własną strategię, instalując drugi zestaw średnich opon ". 

Czy ta oczywista próba emancypacji przełoży się na przekonujący wynik w wyścigu, przekonamy się podczas ostatniego Grand Prix sezonu. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)