Charles Leclerc (Ferrari) chciał odrobić taktyczny błąd swojego zespołu w sobotę podczas kwalifikacji do Grand Prix Monako. Ostatecznie Monako nawet nie dostrzegł flagi w szachownicę, bo jego wyczucie ataku było trochę zbyt optymistyczne.
(# F1 #MonacoGP) Charlesa Leclerca i Lando Norris Zderzać się pic.twitter.com/XKdP2RrcSi
— Filmy Formuły 1 (MSVD) (@518mc) 26 maja 2019
Zakwalifikowany na 16. miejscu (ale awansowany na 15. miejsce dzięki karze nałożonej na Antonio Giovinazziego) kierowca Scuderii rozpoczął spektakularny powrót w miękkiej części peletonu. Jego wyprzedzanie Romain Grosjean (Haas) za zdobycie 12. pozycji zrobiło szczególne wrażenie, choć Francuz beknął w radio: „To kamikaze”.
(# F1 #MonacoGP) Charles Leclerc wyprzedza Romaina Grosjeana pic.twitter.com/INL88sFM7L
— Filmy Formuły 1 (MSVD) (@518mc) 26 maja 2019
Niestety, ten gest nie miał szans się powtórzyć. Próbować identyczny atak na Nico Hülkenberg (Renault) Charles Leclerc dotknął wewnętrznej barierki na torze Rascasse z prawym tylnym kołem. Przebicie następnie przekształciło się w eksplozję opony, w wyniku której doszło do uszkodzenia płaskiego spodu opony jednomiejscowy. Kontynuowanie wyścigu nie miało już sensu.
Kontakt Hülkenberga, Leclerca i muru w Rascasse
Przebicie, a następnie porzucenie dla Monako# F1 #MonacoGPpic.twitter.com/taTsxcXQiG
— Sektor F1(@Sektor_F1) 26 maja 2019
" To nie było proste, rozpoznaje Charlesa Leclerca. Główny problem wynikał z naszej lokalizacji w sieci. Musiałem podjąć ryzyko, może trochę za duże z mojej strony. Kiedy startowaliśmy w Monako z 15. pozycji, wiedziałem, że to będzie skomplikowane i że nie będzie to łatwy dzień.
Trochę wcześniej zrobiłem to samo (manewr) na Romainie, Z Nico miałem trochę mniej miejsca i niestety zderzyliśmy się ze ścianą. Spowodowało to przebicie opony i odpadnięcie opony. To uszkodziło płaskie dno. »
Charles Leclerc nie chce jednak dać się pokonać. „To weekend, o którym należy zapomnieć, pomijając wsparcie, które tutaj otrzymałem. Rozgrzało mi serce. Odbijemy się w Montrealu (Kanada, miejsce kolejnego wyścigu za dwa tygodnie. Przyp. red.). »
W numerze 2218 AUTOhebdo, dostępnym cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę F1 w Monako przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)