Globalna widownia F1 spada w 2012 roku

Pomimo konkurencyjnego sezonu aż do ostatniego Grand Prix, globalna widownia F1 spadła w porównaniu z rokiem 2011. Głównym winowajcą byłby gwałtownie spadający rynek chiński.

opublikowany 16/02/2013 à 12:41

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Globalna widownia F1 spada w 2012 roku

W chwili, gdy terytorium Francji przechodzi na płatne nadawanie F1, The Guardian opublikował raport globalnej widowni za sezon 2012. Pomimo trzymającego w napięciu sezonu, w którym pojedynek pomiędzy Sebastian Vettel et Fernando Alonso utrzymywał się aż do Grand Prix Brazylii, widownia spadała. Po raz pierwszy nie opublikowano żadnych oficjalnych danych, raport po prostu ogłasza wynik na poziomie ponad 500 milionów widzów w porównaniu do 515 milionów w 2011 roku.

Brytyjska gazeta zwraca uwagę na wyraźny spadek F1 na rynku chińskim ze spadkiem o 34%, czyli 25 mln widzów, dyscypliną konkurującą z innymi wydarzeniami sportowymi. Pragnienie Berniego Ecclestone’a, aby oferować coraz więcej Grand Prix w Azji, mogło również mieć wpływ na publiczność na całym świecie ze względu na znaczną różnicę czasu w porównaniu z Europą i Ameryką. W Rosji liczba widzów spadła o 12,8%, podczas gdy w przyszłym roku odbędzie się pierwsze Grand Prix Rosji, a Witalij Pietrow w tym sezonie zostanie pozbawiony kierownicy. Dane w USA również spadły o 3%, z 10 do 9,7 mln widzów, pomimo powrotu dyscypliny wraz z wydarzeniem w Austin. Rynek brytyjski ucierpiał z powodu przejścia F1 na kanały płatne. Z drugiej strony liczba widzów rośnie w Brazylii, Hiszpanii i Włoszech.

Globalna publiczność ma ogromny wpływ na dyscyplinę, ponieważ zespoły F1 otrzymają w tym roku 63% zysków zebranych z praw do transmisji. Jednak rynek europejski jest prywatyzowany, ponieważ Francja dołącza do Włoch i Holandii wśród krajów, w których F1 będzie transmitowana na kanałach prywatnych.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz