Producenci zebrali się w Austrii, aby omówić silnik F1 2025

W spotkaniu wezmą udział producenci silników związani obecnie z kategorią premier, ale także gracze zewnętrzni, którzy mogliby się skusić. 

opublikowany 30/06/2021 à 13:17

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Producenci zebrali się w Austrii, aby omówić silnik F1 2025

W sobotę w Spielbergu odbędzie się ważne spotkanie dotyczące przepisów silnikowych na rok 2025 / © DPPI

W najbliższą sobotę 3 lipca w godzinach popołudniowych odbędzie się o godz czerwony Byk Zwołaj ważne spotkanie, ponieważ będzie dotyczyło przyszłych przepisów dotyczących silników, które muszą wejść w życie do 2025 roku. 

W spotkaniu wezmą udział producenci obecnie zaangażowani – Mercedes, Czerwony Byk, Ferrari, Renault - ale również Porsche i Audi. Wszyscy będą reprezentowani przez swoich wielkich szefów (Ola Källenius, Dietrich Mateschitz, John Elkann, Luca de Meo, Oliver Blume, Markus Duesmann). 

Jean Todt, prezes FIA, Stefano Domenicali, dyrektor generalny grupy F1i Ross Brawn, dyrektor sportowy tej dyscypliny, również wezmą udział w dyskusjach, które powinny pomóc w stworzeniu podstaw pod następną generację silników odrzutowych. 

Kilka miesięcy temu Domenicali wykluczył przejście na napęd całkowicie elektryczny i dał do zrozumienia, że ​​F1 zamierza zachować silniki hybrydowe, ze zdecydowanie większym udziałem elektryfikacji. Wydaje się, że droga wodorowa również została wykluczona, ponieważ technologię uważa się za zbyt niedojrzałą. 

Sport dąży również do osiągnięcia neutralnego śladu węglowego do 2030 r. i już na początkowych etapach chce uwzględnić w projekcie benzynę w 100% odnawialną. 

Pod koniec ubiegłego roku FIA wysłała producentom silników pierwsze beczki biopaliwa drugiej generacji, wyprodukowanego z biodegradowalnych odpadów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i zwierzęta, w celu przeprowadzenia testów przygotowawczych. 

Na początku 2021 r. uchwalono zamrożenie rozwoju silników, które ratyfikuje obecną architekturę hybryd V6 turbo do 2024 r. i wejdzie w życie w 2022 r. Jedyna zmiana spodziewana w przyszłym roku: poziom etanolu w paliwie wzrośnie do 10%. .

Od czasu ich wprowadzenia w 2014 roku, obecna generacja układów napędowych cieszy się dużym zainteresowaniem. Uważane za zbyt skomplikowane i drogie, krytykowane za słabszy dźwięk, nowoczesne silniki nigdy nie podbiły całkowicie serc opinii publicznej, pomimo osiągnięć inżynieryjnych, jakie reprezentują. 

Biorąc pod uwagę czas niezbędny do opracowania nowej architektury silnika oraz znaczenie dokonywania rozsądnych wyborów technologicznych w szybko zmieniającym się przemyśle motoryzacyjnym, sobotnie spotkanie ma nie tylko wartość symboliczną, ale okazuje się niezbędne do uruchomienia projektu na rok 2025 na właściwych fundamentach. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)