Zak Brown, dyrektor wykonawczy ds McLaren nie jest ani trochę dumny pomarańczowa sukienka McLarena MCL33 : „To nie jest po prostu akt podyktowany emocjami; to dowód, że słuchamy fanów”, z których wielu chciało powrotu do bardziej „historycznego” koloru McLarena w Formuła 1. Ale czy kolor „papaja” to naprawdę barwa z największą historią zespołu w F1? Prześledźmy historię McLarena poprzez jego dekoracje.
1. Pierwsze malowanie, McLaren M2B
Pierwsze dzieło Bruce'a McLarena w jednomiejscowy nie był pomarańczowy, ale biały z ciemnozielonym paskiem! M2B brał udział w Mistrzostwach Świata F1 w 1966 r. wyłącznie w rękach głównego kierowcy w sześciu wydarzeniach. Jego najlepszym miejscem było piąte miejsce w Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
2. Pomarańcze, McLaren M7
Jest pomiędzy 1968 a 1971 że słynna pomarańcza „papaja” jest używana w różnych odmianach McLarena M7 (A, B, C i D). Wersja M7A umożliwiła Bruce'owi McLarenowi otwarcie licznika zwycięstw w F1 na trudnym torze Spa-Francorchamps w 1968 roku. ciemnoniebieski będą noszone przez amerykańskie prototypy Can-Am na przednim i tylnym błotniku, np. MCL33 w 2018 r.
3. Przybycie sponsorów, McLaren M19
McLaren uległ trendowi sponsoringu w 1972 roku. Podążając śladami Lotusa (i jego czerwono-białych barwach Złotego Liścia), otolondyńska firma kosmetyczna (Yardley) goni pomarańczę za bielą. Tylko boczne zbiorniki zachowają swój zwykły pomarańczowy kolor.
4. Czerwono-biały McLaren M23
To dekoracja najczęściej używana przez McLarena w F1. Dzięki umowie z firmą tytoniową Marlboro jednomiejscowe pojazdy są białe z czerwonym geometrycznym kształtem na płetwach i pokrywie silnika. Dzięki temu klasycznemu i natychmiast rozpoznawalnemu kolorowi McLaren nadal zdobywa tytuły producentów (siedem), w szczególności dziękuję Emerson Fittipaldi w 1974 Ayrtona Senny, Alain Prost et Gerhard Berger w latach 1980-90. Ponad dwie dekady z tym samym czerwono-białym schematem, aż do 1996 roku. Z pewnością jest piękny, ale zaczyna być powtarzalny.
5. Srebrne Strzały, McLaren MP4-12
Kolejny duży sponsor (Zachód), nowy projekt. Przez osiem lat (od 1997 do 2005) media zmieniały nazwę McLarenów na „Srebrne Strzały” ze względu na ich szary kolor i niemiecki silnik. Mercedes. Na przełomie XXI w. Mika Häkkinen utrudnia życie armadzie Ferrariz tytułami kierowców (1998 i 1999) i producentami do zgarnięcia. Oprócz, McLaren nie zdobył korony zespołu od 1998 roku…
6. Chrome dla olśniewających rezultatów, McLaren MP4-23
W 2006 roku McLaren wyróżniał się chromowaną barwą o najpiękniejszym efekcie. W następnym roku wieloletnim (do 2013 roku) partnerem zespołu został Vodafone. Przygotowując się do sezonu 2018, możemy tak sądzić ten okres jest ostatnią chwalebną erą McLarena. Z tytułem światowego kierowcy (Lewis Hamilton w 2008 r.) i świetnej konsekwencji (zawsze na podium Producentów w latach 2008-2012), nigdy nie wyobrażaliśmy sobie estetycznego ani merytorycznego upadku...
7. Czarne jest czarne, McLaren MP4-31
Zero kreatywności, partnerzy się poddają, przygnębiający czarny kolor za tak anonimowe wyniki (9. miejsce w 2015 i 2017 r., 6. w 2016 r.): McLaren upada bardzo nisko i wywołuje gniew wielu fanów sportów motorowych, rozczarowanych skojarzeniem z silnikiem producent Honda zużywa wodę miesiąc po miesiącu. Po próbie vintage w 2017 r., jednomiejscowy samochód 2018 stał się całkowicie pomarańczowy, dodając odrobinę świeżości zespołowi, a także dotychczas raczej mruczącym dekoracjom F1.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)