Spód barwy Williamsa

Jeśli FW45 jest bardziej wydajny niż jego poprzednik, przyjmuje swoje kody pod względem barw. Brytyjski zespół opisuje swoją koncepcję.

opublikowany 07/03/2023 à 17:06

Elie-Sara Couttet

0 Zobacz komentarze)

Spód barwy Williamsa

Williams omawia projekt barw FW45. ©DPPI

Jednomiejscowe pojazdy 2023 wróciły do ​​szkoły w nowych barwach. Oprócz identyfikacji wizualnej i estetyki, wygląd w Formuła 1 jest również zgodny z wieloma ograniczeniami i złożonym procesem, który Williams szczegóły dotyczące FW45.

 

« Kiedy opracowujemy te barwy, zaczynamy od najnowszego samochodu, zaczyna Ed Scott, dyrektor artystyczny stajni Grove. W naszym przypadku był to FW44 2022, a barwy na rok 2023 ewoluowały, aby dopasować się do kształtu samochodu. » Pierwsza wersja robocza, która rozpoczęła się latem ubiegłego roku, a następnie została dopracowana w grudniu. „ W połowie procesu, po sformalizowaniu projektu, otrzymujesz specyfikacje i rysunki przyszłego samochodu, naszego FW45kontynuuje. Kształt nadwozia, elementy aerodynamiczne, podwozie – wszystko może być zupełnie inne, co wpływa na barwę. » Po rewolucji wprowadzonej w 2022 roku w konstrukcji jednomiejscowych, ten sezon ma bardziej ciągłość. Jednak każdy zespół musiał dostosować swój samochód, aby uzyskać lepsze osiągi, a w przypadku Williamsa celem było wydostanie się z ostatniego miejsca w rankingach i bardziej regularna walka o punkty. Dlatego karbonowa skorupa FW45 różni się od swojego poprzednika.


« Niestety narysowanie ładnego samochodu nie wystarczy », podsumowuje Scott. W grę wchodzi kilka elementów, takich jak ograniczenia produkcyjne, wydajnościowe… i komercyjne. „ Możemy wziąć części barwy, dostosować je, zmodyfikować, zmienić linie, aby stworzyć kontrastowy negatywny efekt, aby zrobić miejsce dla partnera– wyjaśnia główny projektant. O pozycji partnerów w samochodzie decyduje zespół sprzedaży i ich cele. Nie mamy tego luksusu, że możemy po prostu umieścić logo, gdziekolwiek chcemy. Każda część samochodu ma wartość z punktu widzenia sponsora lub partnerstwa, dlatego istotne jest posiadanie nadwozia, które można dostosować. »

 

Integracja Duracell z Williamsem

Jednym z uderzających elementów barwy FW45 jest partnerstwo z firmą Duracell i sposób, w jaki zostało to podkreślone. „ Kiedy rozmawialiśmy z firmą Duracell w 2022 r., było jasne, że chcemy spróbować zintegrować ich akumulatory z naszymi barwami. Mogliśmy to zrobić na kilka sposobów. Jednym z nich było po prostu wydrukowanie i przyklejenie akumulatora z boku samochodu, ale nie miałoby to większego wpływu. »

Dzięki kreatywności i refleksji brytyjskie zespoły warsztatowe znalazły właściwe rozwiązanie. „ Chcieliśmy udawać, że akumulator jest zintegrowany, podłączony do samochodu tak, jakby go zasilał, dlatego wybraliśmy komin. Obszar ten jest naturalnie zakrzywiony, co pozwala na umieszczenie stosu. Były jeszcze inne części jednomiejscowy podobnie jak obszary boczne, ale są to miejsca, które mogą się zmieniać w zależności od rozwoju samochodu w sezonie. »


 

Ograniczenia wagowe

Kolejne główne ograniczenie, na jakie napotyka Williams i wszystkie zespoły na starcie: waga. „ W tym roku skorzystaliśmy z usług innego dostawcy i dostosowaliśmy się do innych metod produkcji, co oznacza, że ​​barwy będą lżejsze niż w poprzednich sezonach », Szczegóły Ed Scott. Dlatego bardziej odpowiednia farba i bardziej widoczny obszar węgla, aby zaoszczędzić kilka gramów.

FW45 również przeszedł na farbę matową. W tym miejscu Scott ponownie wyjaśnia powody tego wyboru: „ Powinniśmy zyskać na wzroście wydajności poprzez przejście na lakier matowy, zarówno na torze, jak i poza nim, jeśli chodzi o produkcję. Twórczo wolę błyszczące samochody. Kiedy widzisz to na żywo, zawsze wygląda lepiej, ale w przypadku matowego wykończenia kolory są bardziej wyraziste i lepiej wygląda w aparacie. A samochód będzie bardziej widoczny w telewizji i na ekranie niż w prawdziwym życiu. »

 

Wydaje się, że w tym roku Williams połączył przyjemne z pożytecznym, a FW45 wykazał się znacznie bardziej zachęcającymi wynikami niż w poprzednich latach. Na inauguracyjne Grand Prix sezonu, Alexander Albon zdobywa punkt za 10. miejsce. Jego kolega z drużyny i debiutant Logan sierżant dobiegł do mety zaledwie dwie długości za nim, osiągając ten sam czas co Lando Norris w kwalifikacjach. Jeśli samochód w garażu Grove będzie nadal wrażliwy na wiatr i trudny w obsłudze, być może w tym roku mógłby częściej walczyć na punkty.

CZYTAJ TAKŻE > Albon już zdobył punkty i chwali „niesamowity postęp” Williamsa

0 Zobacz komentarze)