Dwa momenty, które pozwoliły Alpine pokonać McLarena w Castellet

Skończyłem z remisem punktowym z McLarenem w mistrzostwach, Alpine zajął czwarte miejsce w klasyfikacji producentów, zdobywając cztery punkty więcej od swojego rywala z Woking. Stało się to w dwóch etapach.

opublikowany 25/07/2022 à 13:19

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Dwa momenty, które pozwoliły Alpine pokonać McLarena w Castellet

Esteban Ocon musiał poczekać do 46. okrążenia, aby pokonać Daniela Ricciardo. © Julien Delfosse / DPPI

Po kilku tygodniach biegania z tyłu McLaren, Alpine w końcu udało się wspiąć na czwartą pozycję, co stanowi priorytetowy celEnstone. Dzięki 6. i 8. miejscu Fernando Alonso et Esteban Oconod tego czasu zdobyli cztery punkty więcej niż McLaren Lando Norris et Daniel Ricciardo obaj zakończyli za a Alpine (7 i 9). Jednak brytyjski kierowca z Woking miał przewagę na starcie dzięki swoim znakomitym kwalifikacjom na 5. pozycji. Następnie w wyścigu Alpine zrobił różnicę w dwóch etapach… 

Co najważniejsze, start pozwolił Alonso wyprzedzić Norrisa. Doskonale zaczynając z 7. miejsca, Alonso zbliżył się do przeciwnika w pierwszej turze, zanim wyprzedził go i George’a Russella w T1. Naturalnie pilota Mercedes ostatecznie odzyskał miejsce kilka okrążeń później, ale Alonso właśnie wykonał najtrudniejszą część na Norrisie, którego udało mu się utrzymać za sobą przez cały wyścig.

Po stronie Estebana Ocona wszystko zaczęło się jednak bardzo źle, gdyż po uderzeniu nałożono pięciosekundową karę Yuki tsunoda. Z tyłu Francuz spędził wyścig zablokowany za swoim byłym kolegą z drużyny Danielem Ricciardo. Możliwość przetestowania swojego DRS... po około 25 okrążeniach bez znalezienia klucza Esteban dotarł do niego z zewnątrz w Signes, siedem okrążeń od bramki. Australijczyk, początkowo oporny, ostatecznie pogorszył się i nie mógł nic zrobić z tempem samochodu i francuskim kierowcą. „Bez kary moja walka na koniec wyścigu z pewnością byłaby bardziej wyrównana z Lando niż z Danielem”, ubolewał Francuz. 

„Teraz nasz cel jest bardzo jasny– skomentował z kolei Laurent Rossi. Chodzi o to, żeby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby utrzymać 4. miejsce w klasyfikacji producentów. Nie będzie to łatwe i będziemy musieli upewnić się, że będziemy kontynuować wprowadzanie trwałych zmian, aby utrzymać naszą konkurencyjność do końca sezonu. Ze swojej strony McLaren poczynił postępy dzięki aktualizacjom, ale nie dokonał pożądanego skoku naprzód. Pozostało dziesięć rund, w których obaj producenci muszą podjąć decyzję. 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)