Zespoły chcą obniżyć koszty silników na rok 2021

Dyrektorzy zespołów i producenci silników prowadzą kampanię na rzecz niższych kosztów przy jednoczesnym utrzymaniu innowacyjnych wyborów technologicznych na rok 2021.

opublikowany 21/10/2017 à 18:07

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Zespoły chcą obniżyć koszty silników na rok 2021

Debata wokół wykorzystania hybrydowego silnika V6 turbo po sezonie 2020 Formuła 1 to ulubiony motyw na padoku w Austin (Teksas). Od początku roku zespoły FIA, Liberty Media i F1 spotykały się kilkakrotnie, aby nakreślić nowe przepisy na rok 2021.

Wydaje się, że osiągnięto konsensus w sprawie redukcji kosztów. Obecnie technologia stosowana w układzie napędowym A jednomiejscowy jest bardzo wyspecjalizowana i nie jest podawana, jeśli chcesz walczyć w czołówce. „Potrzebujemy tańszego silnika”– zapewnia Zak Brown, dyrektor wykonawczy ds McLaren. „Należy zmniejszyć budżety wyścigowe, a silniki są kluczowym elementem osiągnięcia tego celu. » Podpisała się brytyjska drużyna partnerstwo z Renault na rok 2018, francuskiego producenta dostarczającego silnik klientowi McLarenowi. „Uważam, że marki są fundamentalnie ważne w naszym sporcie, chociaż byłoby miło mieć niezależnego dostawcę lub dwóch (takie jak Cosworth) », kontynuuje Zak Brown.

Według niego pojawienie się nowych prywatnych dostawców zapewni zespołom różnorodny wybór, jednocześnie obniżając cenę sprzedaży silnika. „W idealnym przypadku rozporządzenie, które zostanie przyjęte, pozwoli ogólnym producentom czerpać korzyści z sukcesów odniesionych w F1, jednocześnie naciskając na niezależne firmy, aby zaproponowały klientom bardziej opłacalne ekonomicznie rozwiązania. »

Gen Haas, który płaci za swój silnik od Ferrari, przyjmuje podobny punkt widzenia i proponuje zakup sprzęgniętej skrzyni biegów. „Regulacje będą prostsze niż obecnie. Pozwoliłoby nam to uzyskać jedno opakowanie u jednego dostawcy. Silnik i skrzynia biegów stanowią bardzo skomplikowany w obsłudze zespół, ponieważ są kupowane osobno. »

Producent, mistrz technologii silników hybrydowych F1, Mercedes, oferuje rozwiązanie inspirowane mistrzostwami świata wWytrzymałość : napęd na wszystkie koła, gdy zmagazynowana energia jest rozdzielana na wszystkie cztery koła. „Nie pozostajemy przy tej opcji, ale musimy omówić technologie, które mogą zrekompensować brak mocy, jeśli usuniemy obecne systemy odzyskiwania energii (MGU-H)”, ujawnił Toto Wolff. MGU-H jest w rzeczywistości najbardziej skomplikowaną częścią, którą należy zapewnić producentom silników, aby była niezawodna i udoskonalona i może nie zostać uwzględniona w kolejnych przepisach, spodziewanych do końca roku.

0 Zobacz komentarze)