Rada Światowa, która zebrała się w Paryżu w tę środę, 15 grudnia, pozwoliła Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) zatwierdzić arkusz roboczy dotyczący przepisów dotyczących silników Formuła 1 na sezon 2026.
Fani dużych samochodów z przeszłości mogą być rozczarowani, gdy dowiedzą się, że F1 zachowa „mały” 6-litrowy silnik V1,6. Silniki, przepraszam, jednostki napędowe, jak je nazywano od rewolucji technicznej 2014 roku, zobaczą swoje zwiększenie mocy elektrycznej do 350 kW. Ponadto, MGU-H (system odzyskiwania energii ze spalin) zostanie całkowicie wyeliminowany!
Dodatkowo wprowadzony zostanie limit kosztów dla jednostek napędowych, na wzór „limitu kosztów” ratyfikowanego w budżecie każdego zespołu od sezonu 2021.
FIA chce uspokoić. Regulacja ta musi umożliwiać realizację kilku celów, w tym ochronę spektaklu, poprzez pojęcia: „moc i wysokie obroty, dźwięk, osiągi samochodu, zdolność kierowców do ścigania się” jak i koniec „nadmierne odchylenia” występy pomiędzy zespołami.
Istotny jest także aspekt ekonomiczny, jak podano w komunikacie prasowym: a „znaczna redukcja kosztów: technicznych, operacyjnych i finansowych”. Ekologia nie jest zapomniana, z „całkowicie zrównoważone paliwo” i bardziej wyraźną orientację w kierunku "energia elektryczna".
Enfin, et cela n’est pas anodin dans un contexte où le groupe Volkswagen, via Porsche et Audi, est pressenti pour débarquer dans le sport, la FIA souhaite que ce règlement permette à des „nowi przybyszom do przyłączenia się do dyscypliny na konkurencyjnym poziomie”.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
16 o 12:2021
Usunięto MGU-H (odzysk energii ze spalin), OK, jeśli poprawia to dźwięk bez ograniczania wydajności podczas pracy na e-paliwach i przyciągania nowych graczy!