Nowe sidepody testowane na zdjęciach w Ferrari Carlosa Sainza

W Barcelonie Scuderia Ferrari zainstalowała nowe boczne progi w samochodzie Carlosa Sainza. Dokonane zostanie porównanie ze starą specyfikacją prowadzoną przez Charlesa Leclerca w EL1. Oto pierwsze zdjęcia ewolucji inspirowanej Red Bullem.

opublikowany 02/06/2023 à 12:58

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Nowe sidepody testowane na zdjęciach w Ferrari Carlosa Sainza

Nowe pontony Ferrari w Barcelonie. © J.Satis/AUTOhebdo

La Stabilny Ferrari obiecało zmiany w Barcelonie i nie zawiodło. W piątkowe popołudnie włoski zespół wywołał nawet sensację w alei serwisowej.

Teraz, zmuszony do zaprezentowania jednego ze swoich samochodów przed weekendem wyścigowym, zespół z Maranello wziął udział w grze i nawet przyciągnął dużą część padoku wokół swojego garażu. 

Około 12:XNUMX faktycznie wyjęła jednomiejscowy de Charles Leclerc, używany od początku sezonu, z pontonami wkopanymi w kształt wanny.

A potem, kilka minut później, włożyła numer 16 z powrotem do garażu i zabrała stamtąd samochód Carlos Sainz, na którym mogliśmy dostrzec zasadniczą zmianę w pontonach. 

Ferrari w Barcelonie

Po lewej stronie początek specyfikacji sezonu. Po prawej specyfikacja Barcelona 2023. © J.Satis/AUTOhebdo

Pożegnaj bardzo zaokrąglony kształt, ustąp miejsce bardziej prostokątnemu i geometrycznemu kształtowi, z bardziej naturalną i kontrolowaną ścieżką przepływu powietrza.

Zgodnie z naszymi niedyskrecjami zebranymi na padoku, Scuderia planuje dokonać porównania podczas pierwszego treningu wolnego, który odbędzie się w ten piątek o 1:13. Carlos Sainz poprowadzi samochód zgodnie z ewolucją, a Charles Leclerc zachowa starą specyfikację.

Po sesji należy dokonać aktualizacji, aby dowiedzieć się, z jaką specyfikacją Scuderia będzie kontynuować weekend.

Włoski zespół tłumaczy tę zmianę pontonów koniecznością ponownego rozważenia „kondycjonowanie przepływu powietrza w kierunku tylnego skrzydła i tylnej części samochodu, w połączeniu z innym zarządzaniem przepływem chłodzenia, w celu poprawy ogólnej wydajności samochodu”.  

Oprócz tej modyfikacji nadwozia, Ferrari wprowadza także modyfikacje tylnego skrzydła „specyficzne dla toru”, w dążeniu do wydajności na torze w Barcelonie. Ponadto Scuderia ponownie odwiedziła swoje boisko, głównie po to, aby spróbować wyeliminować zawsze przedwczesne zbiórki. „To część aktualizacji pontonu. Zmiany potrzebne były zarówno na parterze, jak i na krawędziach płytyr, te nowe geometrie optymalizują charakterystykę lokalnego przepływu, aby zwiększyć wsparcie.

CZYTAJ TAKŻE > Frédéric Vasseur: „Nie zadawaj pytań, które są bezużyteczne”

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)