Piloci rozmawiają o bezpieczeństwie i przyjemności

Zapytani wczoraj na konferencji prasowej kierowcy wyrazili swoje poglądy na temat równowagi pomiędzy bezpieczeństwem a przyjemnością na torze.

opublikowany 01/07/2016 à 09:47

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Piloci rozmawiają o bezpieczeństwie i przyjemności

Po układzie urbanistycznym Baku, którego mury nie wybaczają błędów (zapytaj Lewis Hamilton podczas swojego występu w kwalifikacjach), kierowcy będą kontynuować w ten weekend ultraszybki tor czerwony Byk Ring w Austrii, gdzie wzrosła liczba organizatorów powiązanych z FIA dobiegi rożne w szczególności nr 1, 2 i 8, w celu poprawy bezpieczeństwa. Na konferencji prasowej obecnych kierowców zapytano o preferencje dotyczące tras, które nie wybaczają błędów, a tras, które są bardziej liberalne.

„Myślę, że to trudne, ponieważ jeśli musisz coś zrobić, aby poprawić bezpieczeństwo, robisz to. To musi być zrobione. Nie można nie zrobić czegoś dla bezpieczeństwa, komentuje Duńczyk z Renault Sport F1 Zespół zarządzający Kevin Magnussen.

Ale nie ma powodu zaprzeczać, że bardziej ryzykowne trasy dają więcej frajdy. Przynajmniej jeśli o mnie chodzi, a jestem pewien, że większość kierowców powie to samo. Ale nie możemy sprawić, że trasy będą bardziej niebezpieczne, tylko po to, żeby sprawiały więcej frajdy. Ale tak, myślę, że to ma znaczenie: dla większości kierowców przyjemniej jest, gdy tor jest bardziej ryzykowny. »

Komentarze potwierdzone przez Daniila Kvyata i Felipe Nasra. Jeśli tendencja będzie polegać na stosowaniu spływów asfaltu zamiast łapaczy żwiru, tor Spielberga nadal oferuje duże obszary żwiru poza trajektorią, co może spowodować stratę czasu dla najbardziej optymistycznych optymistów, w zależności od obu pilotów.

„Jestem trochę staroświecki w tej kwestii, przyznaje Rosjanin. Oczywiście nie można po prostu postawić wszędzie betonowej ściany, aby tor był ekscytujący. Musisz znaleźć dobry kompromis pomiędzy zapłaceniem ceny za swój błąd i uniknięciem zranienia. F1 tak wiele zainwestowała w bezpieczeństwo i to niesamowite, co udało się osiągnąć. Tutaj, na zakrętach 5 i 6, znajdują się żwirowe pułapki, co oznacza, że ​​jeśli zjedziesz z linii, zapłacisz wyższą cenę. Myślę, że ten rodzaj leadu ma trochę większą wartość. »

„Prawdą jest również stwierdzenie, że na niektórych torach popełniasz błąd, jedziesz szeroko i wracasz do wyścigu, podkreśla Brazylijczyk z Saubera… Z mojego punktu widzenia czasami łatwo jest poświęcić trochę czasu i wrócić do wyścigu. Gdyby było tak jak kilka lat temu, nie byłoby to możliwe... gdybyś miał łapacz żwiru lub coś innego, zmarnowałbyś znacznie więcej czasu na powrót. »

Na austriackim torze zainstalowano jednak kilka krawężników na wyjściach z zakrętów, aby zapobiec nadmiernemu wykorzystywaniu zjazdów przez kierowców w celu uzyskania przewagi czasowej.

0 Zobacz komentarze)