Kierowcy byli podekscytowani trasą do Dżuddy, ale martwili się o ruch na drogach

Lewis Hamilton uważa, że ​​różnice w prędkości pomiędzy samochodami jadącymi intensywnie a samochodami na okrążeniu startowym lub zwalniającym stanowią „strefę niebezpieczną”.

opublikowany 03/12/2021 à 21:18

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Kierowcy byli podekscytowani trasą do Dżuddy, ale martwili się o ruch na drogach

Norris przewiduje chaotyczne kwalifikacje / © DPPI

Organizatorzy Grand Prix Arabii Saudyjskiej obiecali najszybszy tor uliczny na świecie. Najwyraźniej dotrzymali słowa, jeśli wierzyć przeczuciom pilotów, którzy w piątkowy wieczór potwierdzili wrażenia wizualne.

Wieczorem, podczas pierwszych bezpłatnych sesji treningowych, kolarze byli wyraźnie uwiedzieni wyzwaniem, jakim była wąska wstęga asfaltu z 27 zakrętami, o długości 6,175 km i pokonywana z zapierającą dech w piersiach średnią prędkością 252 km/h.

« Tor jest niesamowicie szybki, wiał Lewis Hamilton, autorka dwóch najlepszych chwil dnia. Zapewnia również dużą przyczepność. Kiedy już znajdziesz właściwy rytm, jest to świetny utwór ".

W Aston Martin, Sebastian Vettel opisał obwód jako „ szybka i przyjemna, ale trudna do opanowania podczas jazdy ". " Nie daje czasu na oddech i nie ma miejsca na błędy », dodał czterokrotny mistrz świata Niemiec.

Jego były kolega z drużyny Ferrari Charles Leclerc niestety zapłacił cenę w końcowych momentach Free Practice 2. Ofiara gwałtownego zjazdu z toru na zakręcie 22, Monegańczyk został przetransportowany do centrum medycznego, gdzie otrzymał zielone światło na dalszą jazdę w ten weekend.

Pomimo szoku, w piątkowy wieczór Scuderia również uznała podwozie i układ napędowy za dopuszczone do użytku.

Jeśli kierowcy zgodzą się, że tor Corniche będzie sprawiał im przyjemność, zgodzą się także przyznać, że może on stanowić problem w kwalifikacjach pod względem ruchu.

W rzeczywistości tor jest tak szybki, że różnice w prędkości pomiędzy samochodami jadącymi na pełnym gazie a samochodami wykonującymi okrążenie startowe lub zwalniające są kolosalne.

Ta różnica doprowadziła do przerażających scen podczas pierwszych sesji treningowych, zwłaszcza gdy Hamilton natknął się na wolno poruszający się jednomiejscowy samochód w ostatnim sektorze.

« Jest wyraźnie gorzej niż na wielu innych torach, uznał siedmiokrotny mistrz, który traci 8 punktów Max Verstappen (czerwony Byk) w klasyfikacji Kierowców. Szybkość, z jaką rzucasz się na innych w zwolnionym tempie, stawia cię w strefie zagrożenia ".

jego rodak Lando Norris spodziewa się, że sesja kwalifikacyjna będzie nieco „ chaotyczny ". " Nie dzieje się tak dlatego, że inni popełniają błąd, po prostu nie wiesz, co kryje się za zakrętem », wyjaśnił pilot McLaren, skromne 12. miejsce w ćwiczeniach swobodnych 2.

Wiele zakrętów na torze w Dżuddzie rzeczywiście pokonuje się na ślepo. „ Oczywiście moi inżynierowie są tam, aby mnie prowadzić i informować, czy w zwolnionym tempie są ludzie z przodu– wyjaśnił Norris.

To bardzo skomplikowany tor i wymaga dużej koncentracji, ponieważ jest superszybki. Na torze takim jak Monako trzeba się bardzo skoncentrować, ale są też bardzo wolne sekcje, które pozwalają trochę odetchnąć. I trochę łatwiej jest ocenić, gdzie są ściany.

Tutaj wszystko jest ultraszybkie, więc prawidłowe oszacowanie odległości, jaka dzieli Cię od ściany, jest skomplikowane. Spodziewam się trudnego wyścigu, ale to fajny tor, szczególnie w pierwszym sektorze. W sekwencji zakrętów panuje prawdziwy rytm ".

Szybki, ale potencjalnie niebezpieczny – taki werdykt mają kierowcy po pierwszych okrążeniach w Jeddah.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)