W Ferrari, zachowujemy wszelkie środki ostrożności. Charles Leclerc zajmie dziesięć miejsc kary minimalne za zmianę jednostki elektronicznej, korzystając już z dwóch regulaminów z pierwszego Grand Prix sezonu, ale weźmiemy też na pokład nowy silnik. To samo dotyczy Carlos Sainz, w którym jego SF-23 nr 55 zostanie wyposażony w nowy zespół napędowy. Wczoraj podczas Free Practice 2 Prancing Horse dyskretnie wykonał długie przejazdy, nie wykorzystując pełnej mocy silnika w obawie przed uszkodzeniem tego zdecydowanie delikatnego związku. Obaj kierowcy osiągnęli jednak prawie minutę straty do czasu referencyjnego. Max Verstappen...
« Wcale nie jesteśmy źli, bezpośrednio opóźnia Leclerca którego 9. miejsce w rankingu EL2 było kłopotliwe. Szczerze mówiąc, czucie w samochodzie jest bardzo dobre i ciężko wyciągnąć wnioski z osiągów, ponieważ każdy ma inny program, silnik, waga... », wspomina Monako. Właściwie podzieliliśmy pracę po stronie czerwonej, jedna na średnich oponach, a druga na miękkich oponach, podczas gdy pozostali próbowali własnego tempa na okrążeniu przed kwalifikacjami, które odbędą się w sobotę. „ Nasze tempo wyścigowe wydaje się lepsze niż w Bahrajnie, co jest pozytywne, kontynuuje Leclerc. Nadal mamy coś pod kontrolą. W którym momencie? Zobaczymy. Jestem tego pewien czerwony Byk nadal ukrywa swoją grę, więc zobaczymy, ale myślę, że będziemy bliżej niż teraz. »
Ta sama historia dotyczy jego kolegi z drużyny, który czuje się bliżej rekordowych czasów niż w Bahrajnie: „ Nasza pozycja nie odzwierciedla naszego tempa, zapewnia Sainz, który podczas drugiego treningu zajął 10. miejsce. Na długich dystansach wyglądamy na konkurencyjnych, więc przed weekend patrzę optymistycznie. Red Bull jest faworytem, ale Mercedes et Aston Martin są z nami w grze. » Wystarczy, aby umieścić jednomiejscowy czerwony na podium, a nawet na pierwszym miejscu?
W tym celu mechanicy będą musieli wytrzymać. Mając już prawie zapewnione trzecie miejsce, Leclerc był zmuszony zatrzymać się na boku z powodu utraty mocy. Porzucenie przypominające te z poprzedniego sezonu. Monakijczyk nadal wydawał się zaniepokojony podczas ostatniej sesji treningowej w piątek, kilkakrotnie zadając pytania swojemu inżynierowi przez radio: „ Rien de grób, uspokaja Leclerc. Były momenty, kiedy wrzucałem wyższy bieg na krawężniku, co nie stawiało silnika w najlepszej sytuacji, narzekałem, żeby upewnić się, że wszystko jest w porządku. » Pomimo kar, tempo wyścigowe Leclerca może pomóc mu w ładnym powrocie. Będziemy jednak musieli przetrwać wiele wypadków, których Dżudda często jest miejscem…
CZYTAJ TAKŻE > Sainz uspokaja o atmosferze w Ferrari przed Jeddah
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)