Kwalifikacje w Spa odzwierciedlają obecny poziom Ferrari

Charles Leclerc i Sebastian Vettel przyznają, że SF1000 nie osiągnął poziomu, aby wejść do Q3.

opublikowany 29/08/2020 à 18:49

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Kwalifikacje w Spa odzwierciedlają obecny poziom Ferrari

Biorąc pod uwagę czasy uzyskane przez Ferrari podczas wolnych treningów, byliśmy niemal zaskoczeni, gdy Ferrari uciekło z Q1. To pokazuje, w jakim stopniu upadek Stabilny w światowej hierarchii rozpędzał się na stokach Toboggan des Ardennes.

Charles Leclerc wciąż był bardzo blisko kary po raz 15. w początkowej fazie kwalifikacji, 87 tysięcznych przewagi nad rywalemAlfa Romeo autorstwa Kimiego Raikkonena. 

Ostatecznie Monako, zdobywca pole position i autorytatywny zwycięzca w Belgii 12 miesięcy wcześniej, musiał zadowolić się 13. miejscem na starcie, o jedno miejsce i o 3 dziesiąte sekundy przewagi nad swoim kolegą z drużyny Sebastian Vettel, który nie był specjalnie zaskoczony wynikami zarejestrowanymi przez SF1000 po zajęciu ostatniego miejsca w treningu wolnym 3 w sobotni poranek.

« To odzwierciedla możliwości samochodu na tym torze, stracił czterokrotnego mistrza świata pod koniec najgorszej sesji kwalifikacyjnej Ferrari na suchej nawierzchni od Australii 2012 (Fernando Alonso 12., Felipe Massa 16.).

Próbowaliśmy wszystkiego, co mogliśmy, wczoraj wieczorem włożyliśmy wiele wysiłku, aby naprawić sytuację. Trochę nam się udało. Oczywiście nie możemy być usatysfakcjonowani takimi wynikami, ale to nie pierwszy weekend, w którym doświadczyliśmy takiego wpadki. 

Ukończenie wyścigu na 13. lub 14. miejscu nie daje oczywiście takich samych wrażeń jak pole position, ale dziś rano myśleliśmy, że nie uda nam się nawet dostać do Q2 i dotarliśmy tam obydwoma samochodami. Nie ma się czym chwalić, ale to najwięcej, co mogliśmy dzisiaj zrobić ". 

Jego kolega z drużyny Leclerc powiedział sobie: „ bardzo szczęśliwy » na kolanach, ale Monako zabrakło wyjaśnień wyjaśniających wady tego, szczerze mówiąc, nieudanego SF1000. 

« Nie masz serca do świętowania, kiedy podpisujesz kontrakt na duże okrążenie i kończysz wyścig dopiero na 13. pozycji, ale w takiej sytuacji się obecnie znajdujemy– skomentował 22-letni pilot. Musimy ciężko pracować, to rozczarowujące dla całego zespołu i fanów w domu. 

A jeśli wierni Maranello liczyli na niedzielny cud, to komentarze Leclerca na temat wyścigowego tempa SF1000 raczej nie napawają ich optymizmem

« Bardzo słabo radziliśmy sobie na długich seriach podczas wolnych treningów, szepnął Monako jako końcowy przewodnik. Nie przejechaliśmy wielu okrążeń, ale wszystkie były bardzo wolne ". 

Amen.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz