Na zakręcie przewaga Ferrari w Silverstone
Jak często od początku sezonu, czcigodna włoska marka zdaje się mieć rękę na pulsie w jednej rundzie Charles Leclerc zdobył w tym roku sześć z dziewięciu pole position. Zebrane dane przez F1 w piątek na EL2 wyobraźmy sobie, że Scuderia ma przewagę około jednej dziesiątej i pół na okrążeniu w porównaniu do czerwony Byk na latającym kolanie. Bardzo wygodny w średnich i szybkich zakrętach F1-75 faktycznie robi w tej chwili niewielką różnicę na RB18, który wydaje się spokojniejszy na prostych, co potwierdziła nam konfiguracja na początku sezonu.
Na sucho to zresztą Carlos Sainz który zdominował wolne treningi 2. Charles Leclerc, mniej komfortowo czujący się na czerwonych oponach i ofiara lekkiego problemu z silnikiem, nie był w stanie wykazać większego tempa i stracił 5 dziesiątych sekundy do najlepszego czasu ustanowionego przez swojego hiszpańskiego kolegę z drużyny. Strona Verstappen, Batawian nie był zbyt zadowolony ze swojego zachowania jednomiejscowy. Nie ma jednak wątpliwości, że praca wykonana do późnego piątkowego wieczoru nad ustawieniami zrobi różnicę.
Podczas gdy Russell zakwalifikował się prawie półtorej sekundy za Leclercem w Baku i 1 dziesiątych za Monakijczykiem w Księstwie, podczas dwóch ostatnich sesji kwalifikacyjnych rozgrywanych na suchej nawierzchni, Mercedes wydaje się, że w pełni wykorzystał już liczne ulepszenia wprowadzone na Silverstone. Te same szacunki wskazują na deficyt na poziomie 0 w porównaniu do Ferrari i tylko 56 dziesiątych w porównaniu do Red Bulla. W walce na noże o 4. miejsce pomiędzy McLaren et Alpine, to zespół z Woking wydaje się mieć przewagę, lepszą o 4 dziesiąte. Jeśli różnica wydaje się tak znacząca, jest to niewątpliwie zasługa doskonałego czasu ustanowionego przez Lando Norris, drugi w piątek w EL2, ten, który tak dobrze czuje się na torze Silverstone.
W wyścigu przewagę Red Bulla
Choć w kwalifikacjach pozostaje nieco w tyle, Red Bull wydaje się być najszybszy na dystansie wyścigu. Podczas gdy wydawało się, że Ferrari odzyskało dynamikę w Kanadzie, a Carlos Sainz wywierał stałą presję na Maxa Verstappena pod koniec wyścigu, RB18 wydawał się najbardziej spójny i najszybszy w przeprowadzonych symulacjach wyścigu w piątkowe popołudnie. Dane pokazują ogólną przewagę 2 dziesiątych nad Ferrari, a Mercedes czeka na trzeciej pozycji ze stratą 0.
Wrażenie wizualne pokazało jednak, że marce z gwiazdą było znacznie bliżej niż Ferrari i Red Bulla. Chociaż McLaren wyglądał bardziej na swoją przewagę niżAlpine na jednym okrążeniu marka oznaczona strzałką A wydaje się wykazywać lepsze wyniki podczas długich przejazdów, plasując się w wyścigu około 0”93 za Red Bullem w porównaniu do 1”27 dla McLarena, który widzi na swojej stronie Aston Martin zbliżając się do zaledwie jednej dziesiątej przewagi na okrążeniu. Przypominamy, że to wszystko jest jedynie wartością szacunkową. Potencjalne zmiany ustawień i możliwe pojawienie się deszczu mógłby ponownie rozdzielić karty i zachwiać saldem.
CZYTAJ TAKŻE > NA OBRAZACH, NA ZDJĘCIACH. Spojrzenie na wielkie wydarzenia Williamsa na Silverstone
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)