Po sezonie 2014 bez zwycięstwa (pierwszego od 1993 r.) Maurizio Arrivabene podjął się dużego projektu, przejmując kontrolę nad zespołem i producentem silników, który najwyraźniej nie poradził sobie dobrze z tą koleją. Turbo/hybrydowe jednostki napędowe V6.
Jednak od 2015 roku, dzięki m.in jednomiejscowy w końcu osiąga dobre wyniki, trzy zwycięstwa materializują postęp zespołu, który wówczas prowadził Sebastian Vettel, flagowy rekrut Maranello. Jednak rok 2016 zatrzyma to odbicie, zanim sezony 2017 i 2018 w końcu pozwolą Ferrari osiągnąć poziom Mercedes, a Vettel był jedynym zagrożeniem w ciągu ostatnich dwóch lat Lewis Hamilton.
Oto statystyki Scuderia Ferrari pod wodzą Maurizio Arrivabene i jego debiutu w boksie w Australii w 2015 roku:
Zwycięstwa: 14 (3 w 2015 r., 5 w 2017 r., 6 w 2018 r. – 13 dla Sebastiana Vettela, 1 dla Kimi Räikkönena)
Polacy : 12 (1 w 2015 r., 5 w 2017 r., 6 w 2018 r. – 10 dla Sebastiana Vettela, 2 dla Kimi Räikkönena)
Zdobyte punkty: 1919 (1127 dla Sebastiana Vettela, 792 dla Kimi Räikkönena)
Najlepsze miejsce w Mistrzostwach Producentów: 2. miejsce (2015, 2017, 2018)
Najlepsze miejsce w Mistrzostwach Kierowców: 2. miejsce (Vettel w 2017, 2018)
Ferrari dostarczyło również silniki Haas F1 Zespół, Alfa Romeo Zespół Saubera F1, Toro Rosso i Manor Marussia w tym okresie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)