Lewis Hamilton ubolewa nad końcem „ery pięknych samochodów”

Lewis Hamilton skorzystał z konferencji prasowej zorganizowanej podczas ostatniej Grand Prix 2017 w Abu Zabi, aby wyrazić raczej negatywną opinię na temat wprowadzenia Halo.

opublikowany 24/11/2017 à 11:08

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Lewis Hamilton ubolewa nad końcem „ery pięknych samochodów”

Głównym tematem debaty od czasu jego pierwszego pojawienia się jest system ochrony kokpitu aureola nie spotyka się z przychylnością niektórych kierowców w sieci. Urządzenie zostanie oficjalnie wprowadzone w 2018 roku, co potwierdziła FIA w lipcu ubiegłego roku, ale powinno ewoluować wizualnie.

Mimo wszystko estetyczny wygląd jednomiejscowych pojazdów zostanie w dużej mierze zmodyfikowany, a także stworzą ograniczenia integracyjne. jak niedawno przyznał Paddy Lowe. Głęboka zmiana wizualna, która nie spotyka się z poparciem Lewis Hamilton.

« Myślę, że to ostatnie Grand Prix ery pięknych samochodów – skomentował wczoraj na konferencji prasowej czterokrotny mistrz świata. To ostatni wyścig, w którym samochody będą dobrze wyglądać. Myślę, że od przyszłego roku będzie już mniej estetycznie, ale przynajmniej bezpieczeństwo wzrośnie... »

Brytyjczyk wyraził także wątpliwości, kiedy za kierownicą jednomiejscowych samochodów 2018, precyzując, że masa przyszłych samochodów nie będzie jedną z najlepszych rzeczy, które nadejdą.

Najlepsze rozwiązanie Halo dla FIA

Sebastian Vettel ze swojej strony przyznał, że piloci przyzwyczają się do tego nowego parametru. « Myślę, że w przyszłym roku samochody będą inne. Wszystko, co do tej pory widziałem, jest inne, ale z drugiej strony myślę, że wszyscy się do tego przyzwyczaimy.

Ale tak, nie ma wątpliwości, że samochody są lepsze takie, jakie są teraz, ale jestem tego pewien Przyzwyczaimy się do tego i popracujemy nad estetyką, więc będzie dobrze. Więc ostatecznie to chyba nie jest nic wielkiego. »

Niemiec został poproszony o ocenę innego rozwiązania badanego wcześniej przez FIA, czyli Shield. Jeśli kiedyś federacja preferowała ten system, Halo przejęło kontrolę po testach przeprowadzonych przez Vettela na Silverstone latem.

„W świetle tego oraz świadomi testów systemu Halo i konieczności wprowadzenia przepisów przed pożądanym terminem rozpoczęcia sezonu 2018, system Halo stanowi najlepsze rozwiązanie problemu czołowej ochrony pojazdu kabina pilota. »Następnie FIA ​​określiła.

0 Zobacz komentarze)