Ze względu na odmienną strategię dotyczącą opon pomiędzy Lewis Hamilton (Mercedes), w miękkich oponach i Sebastian Vettel (Ferrari) na ultramiękkich oponach, wznawiając wyścig na około dziesięć okrążeń przed metą w Belgii, myśleliśmy, że niemiecki kierowca będzie w stanie wyprzedzić Brytyjczyka po ponownym wjeździe samochodu bezpieczeństwa po zderzeniu Force IndiaEsteban Ocon i Sergio Péreza.
Jeśli Ferrari SF70H z numerem 5 było bardzo naciskające na Raidillon de l'Eau Rouge i na prostej Kemmel, brak DRS w połączeniu z mocą turbo/hybrydowego zespołu napędowego Mercedesa V6 wystarczył, aby utrzymać Hamiltona na czele swojego mistrzowskiego rywala.
Od tego momentu trzykrotny mistrz świata pracował nad maksymalnym rozwojem swoich możliwości. « Ostatnie dziewięć rund to rundy kwalifikacyjne, komentuje Hamilton po mecie. Każda runda była rundą kwalifikacyjną. Musieliśmy ciężko pracować, aby utrzymać Ferrari w tyle. Miał lepsze opony, które szybciej się nagrzewały. W pierwszej fazie był naprawdę blisko. »
Hamilton uważa również, że skorzystał na nieco bardziej aerodynamicznym W08, który pozwolił mu powstrzymać Vettela podczas hamowania w Les Combes.
« Miałem stosunkowo przyzwoity wyjazd z pierwszego zakrętu, ale on przede mną dodał gazu. Słyszałem to. Był więc w znacznie wygodniejszej pozycji, ale na szczęście, kiedy wyszedł z mojego strumienia powietrza, oboje znajdowaliśmy się w tym samym powietrzu i myślę, że może mamy trochę mniejsze obciążenie aerodynamiczne i to zadziałało w tym scenariuszu. »
Brytyjczyk dość jednoznacznie wyraził się także na temat długości interwencji samochodu bezpieczeństwa. « To było trochę jak Nascar, gdzie bez powodu usuwają samochody bezpieczeństwa.
Spoiler został usunięty, po zwolnieniu mogli wypuścić wirtualny samochód bezpieczeństwa, ale Myślę, że chcieli zobaczyć wyścig i dlatego to zrobili, ponieważ praktycznie nie było żadnych śmieci, ponieważ zostały dobrze wyczyszczone. »
Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Belgii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Spa, w numerze AUTO 2129tygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)