Lewis Hamilton: „Dziewięć okrążeń kwalifikacyjnych”

Lewis Hamilton wygrał Grand Prix Belgii i przyznaje, że na ostatnich okrążeniach pokonał Sebastiana Vettela, wykonując prawdziwy sprint kwalifikacyjny.

opublikowany 27/08/2017 à 18:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Lewis Hamilton: „Dziewięć okrążeń kwalifikacyjnych”

Ze względu na odmienną strategię dotyczącą opon pomiędzy Lewis Hamilton (Mercedes), w miękkich oponach i Sebastian Vettel (Ferrari) na ultramiękkich oponach, wznawiając wyścig na około dziesięć okrążeń przed metą w Belgii, myśleliśmy, że niemiecki kierowca będzie w stanie wyprzedzić Brytyjczyka po ponownym wjeździe samochodu bezpieczeństwa po zderzeniu Force IndiaEsteban Ocon i Sergio Péreza.

Jeśli Ferrari SF70H z numerem 5 było bardzo naciskające na Raidillon de l'Eau Rouge i na prostej Kemmel, brak DRS w połączeniu z mocą turbo/hybrydowego zespołu napędowego Mercedesa V6 wystarczył, aby utrzymać Hamiltona na czele swojego mistrzowskiego rywala.

Od tego momentu trzykrotny mistrz świata pracował nad maksymalnym rozwojem swoich możliwości. « Ostatnie dziewięć rund to rundy kwalifikacyjne, komentuje Hamilton po mecie. Każda runda była rundą kwalifikacyjną. Musieliśmy ciężko pracować, aby utrzymać Ferrari w tyle. Miał lepsze opony, które szybciej się nagrzewały. W pierwszej fazie był naprawdę blisko. »

Hamilton uważa również, że skorzystał na nieco bardziej aerodynamicznym W08, który pozwolił mu powstrzymać Vettela podczas hamowania w Les Combes.

« Miałem stosunkowo przyzwoity wyjazd z pierwszego zakrętu, ale on przede mną dodał gazu. Słyszałem to. Był więc w znacznie wygodniejszej pozycji, ale na szczęście, kiedy wyszedł z mojego strumienia powietrza, oboje znajdowaliśmy się w tym samym powietrzu i myślę, że może mamy trochę mniejsze obciążenie aerodynamiczne i to zadziałało w tym scenariuszu. »

Brytyjczyk dość jednoznacznie wyraził się także na temat długości interwencji samochodu bezpieczeństwa. « To było trochę jak Nascar, gdzie bez powodu usuwają samochody bezpieczeństwa.

Spoiler został usunięty, po zwolnieniu mogli wypuścić wirtualny samochód bezpieczeństwa, ale Myślę, że chcieli zobaczyć wyścig i dlatego to zrobili, ponieważ praktycznie nie było żadnych śmieci, ponieważ zostały dobrze wyczyszczone. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Belgii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Spa, w numerze AUTO 2129tygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024