Wyprodukowano we Francji – Tecpro, rewolucja w ochronie

Co tydzień, AUTOtygodniowo prezentuje francuskich zawodników w sportach motorowych w nowym dziale. Odkryjmy skuteczność bloków ochronnych Tecpro, rewolucyjnego produktu dla bezpieczeństwa torów FIA.

opublikowany 11/01/2018 à 16:22

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Wyprodukowano we Francji – Tecpro, rewolucja w ochronie

Firma Tecpro z siedzibą w Aubagne (Bouches-du Rhône) jest dziełem Rafaëla Galiana. To Marsylia, były pilot karting, na przełomie lat 2000. i 800-tych zdecydowała się na budowę plastikowej bariery ochronnej dla krytego toru kartingowego. Dzięki poświęceniu cegły pokryte tworzywem Tecpro są dziś zatwierdzane przez FIA, ponieważ są bezpieczniejsze niż stosy opon i trwalsze w czasie. Jego cena to 200 euro za metr bieżący, czyli zaledwie XNUMX euro więcej niż metr opony spełniającej standardy FIA.

Tecpros jest mnóstwo na całym świecie i wspierają budowę nowych torów. Formuła 1. Przed (lub po) odkryciu naszego artykułu Made in France w nr 2147 zAUTOtygodniowo, odkryj największe awarie, jakich doświadczyły francuskie bariery w F1.

Wypadek, który ujawnił Tecpro: Pérez w Monako
To właśnie ta sekwencja pozwoliła poznać klocki Tecpro zwolennikom F1. Podczas testów, przy prędkości prawie 280 km/h, Sergio Pérez stracił kontrolę nad swoim Sauberem wyjeżdżającym z tunelu i zderzył się bokiem z Tecprosami przy szykanie. „W tym delikatnym miejscu przeprowadzono wiele prób różnych zabezpieczeń (Jenson Button uderzył w kilka rzędów opon w 2003 r.). Żadna bariera nie zamortyzowała wstrząsu tak skutecznie jak nasza.”, analizuje Rafael Galiana.

 

 

Meksykanin, który wycofał się z wyścigu, uniknął „tylko” urazu głowy. Opłata mogła być znacznie większa; W 1994 roku Karl Wendlinger po identycznym wypadku zapadł w śpiączkę na trzy tygodnie. Jego hełm uderzył w metalowe szyny.

 

 

Zakręt Sainte-Dévote
Niemal co roku kamery telewizyjne rejestrują osobę wyjeżdżającą z drogi podczas pierwszego hamowania na trasie do Monako. W 2013 roku Felipe Massa (Ferrari) przetestowałem zabezpieczenia nie raz, ale dwa razy! Piątek wolny trening, potem niedziela wyścig. Brazylijczyk wyszedł bez kontuzji, zabezpieczenia w pełni spełniły swoją rolę.

 

 

 

 

Dwa lata później młodzi i ogniści Max Verstappen zagłębiony od przodu Toro Rosso po optymistycznym manewrze Romain Grosjean (Lotos). Nie ma nic, co mogłoby zaimponować, a tym bardziej zaszkodzić Holenderowi.

 

 

Wstrząs przy 46 G: bez obrażeń
Do najbardziej przerażających wypadków należy przechodzenie pod barierkami ochronnymi. W 2015 r. Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) uderza z dużą prędkością w stosy Tecpro podczas wolnych treningów przed Grand Prix Rosji w Soczi: 153 km / h..

 

 

Obraz jest niepokojący – pierwsza linia barier przekroczyła skrzynię powietrzną silnika. Jednak raport FIA wyjaśnia, że ​​stalowa bariera przyklejona do Tecpro zwróciła energię kinetyczną pochłoniętą podczas uderzenia w stronę Tecpro, które następnie uniosło się. Historia usuwania ostatnich wątpliwości co do skuteczności systemu, syna dwukrotnego mistrza świata WRC rozpoczął wydarzenie 24 godziny później, bez najmniejszych obrażeń.

Całą historię Tecpro (od powstania do użytkowania, łącznie z testami zderzeniowymi w Niemczech) znajdziesz w numerze 2147AUTOtygodniowo, dostępne w kioskach lub pobieranie cyfrowe.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024