Pomimo kary za 6 miejsce, która zabrała mu 4e miejsce na 10e, Pierre Gasly miał powody oczekiwać dobrej niedzieli. Jej Alpine wykazując dobre tempo, Norman mógł mieć nadzieję na awans w hierarchii i dlaczego nie dążyć do czołowej piątki, w której początkowo miał się znaleźć.
Ale nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem, a czasem jest nawet gorzej. Autor średniego startu, jeden z punktów do poprawy, pilot Alpine spadł w rankingach, kończąc pierwsze okrążenie wyścigu na 15e miejsce w tę niedzielę. Od tego momentu operacja ponownego montażu przybrała zupełnie inny obrót dla Habów, którzy zobaczyli, jak punkty oddalają się w trakcie Grand Prix.
« Próbuję przechwycić linę w pierwszym zakręcie, ale w drugim ląduję na zewnątrz, wyjaśnia podczas podsumowania akcji przy mikrofonie Canal +. Jesteśmy w trójce, samochód znajduje się po wewnętrznej stronie Péreza, Pérez pośrodku, a ja na zewnątrz. Wiedziałem, że jeśli okradnę, zostanę zepchnięty. Próbowałem dać im miejsce, niestety w trzecim zakręcie wjechałem na żwir i straciłem 3 pozycje. To boli. Zakwalifikuj się 4e, muszę wyjść 10e po karach odnaleźć siebie 14e w pierwszym zakręcie… Zdecydowanie nie jest to najlepsza postawa do rozpoczęcia wyścigu.
Szybko tracimy wtedy 10-15 sekund do prowadzącego peletonu i dlatego ciężko jest nam odrobić straty. Próbowaliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy. Udaje nam się zdobyć punkt, zajmując 10. miejscee ale oczywiste jest, że musieliśmy iść i walczyć z Aston Martin którzy dobiegli do mety niecałe 10 sekund od nas. To Grand Prix ma przedsmak niedokończonych spraw. "
Coś pozytywnego do zapamiętania?
Choć na początku przegrał dużo, Pierre Gasly nadrobił to, odzyskując ostatni zagrożony punkt, dzięki rzucie karnemu Yuki tsunoda co pozwoliło mu zająć 10e. Nie na tyle, by wywołać uśmiech na jego twarzy, nawet jeśli jest świadomy, że z pobytu w Katalonii można wyciągnąć pozytywne wnioski.
« Sobotnie kwalifikacje bardzo dobre, on mówi. Pokazaliśmy, że jesteśmy szybcy. Dzisiaj (Niedziela), kiedy byłem sam na torze bez korków, radziłem sobie dobrze. Przeanalizujemy wyścig, ale nie mieliśmy tempa czołowej piątki, ale była możliwość celowania Przechadzka (6e). Wczoraj popełniliśmy błędy (SOBOTA) co nas drogo kosztowało. Już od pierwszego zakrętu znaleźliśmy się w środku peletonu i za nim mamy lekki „efekt kuli śnieżnej”, ale pracujemy dalej. Wiemy, że stać nas na więcej osiągów. Można znaleźć pozytywy. » Pokazuje, że jednak nie wszystko trzeba wyrzucić.
CZYTAJ TAKŻE > Steiner przeprasza i unika sankcji po swoich uwagach pod adresem komisarzy
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
3 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Eddiego Heinricha
04 o 06:2023
Musisz pisać artykuły!
Eddiego Heinricha
04 o 06:2023
Och, cóż, to po prostu beznadziejny weekend jak każdy inny!
04 o 06:2023
To tylko pokazuje, że w F1 weekendy następują jeden po drugim, ale nie zawsze są takie same, przynajmniej przez jakiś czas Alpine jak również Astona Martina!