McLaren dużo pracował nad chłodzeniem swojego MCL33

Pomimo kilku problemów z niezawodnością i zmniejszonego przebiegu podczas zimowych testów, McLaren udaje się do Melbourne, pozostając pewny koncepcji swojego MCL33 po tym, jak szczególnie pracował nad chłodzeniem całego pakietu.

opublikowany 10/03/2018 à 13:01

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

McLaren dużo pracował nad chłodzeniem swojego MCL33

Przesiadka z Hondy na Renault na dostawę turbo/hybrydowego zespołu napędowego V6, McLaren czekał na bezproblemowe testy zimowe, aby kontynuować rozwój swojego MCL33.

Na nieszczęście dla mężczyzn z Woking kilka drobnych problemów technicznych (akumulator, turbosprężarka itp.) zakłóciło katalońską jazdę. Straty czasu, które zdawały się nie martwić odpowiedzialnych za brytyjski zespół podczas testów, McLaren wierzył, że rozwiązał jeden z głównych problemów związanych z pojawieniem się francuskiego silnika: chłodzenie.

„Mieliśmy ambitny projekt, więc musieliśmy pracować z czasem, jaki mieliśmy na torze, a nie w garażu, aby zrozumieć działanie chłodzenia, wyjaśnia Eric Boullier, dyrektor zawodów McLaren Racing.

Wczoraj przeprowadziliśmy symulację wyścigu bez żadnych problemów. Ścigaliśmy się w piątkowe popołudnie i myślę, że nie ma żadnych problemów dostosowaliśmy nasze chłodzenie i potrzeby do samochodu. Jak na razie to działa.”

Oczekuje się, że w tym roku wyjdzie z zakrętu, z podwoziem regularnie uznawanym za jedno z najbardziej wydajnych i dzięki wzmocnieniu jednostki Renault, zespół McLarena chce szybko osiągnąć odpowiednie tempo w tym sezonie, po trzech sezonach spędzonych z dala od pozycji lidera zespołu Woking.

« Jeśli chcesz być konkurencyjny, musisz być trochę agresywny i mieć ambicje, kontynuuje Eric Boullier. Musimy się tylko upewnić, że dzięki tej strategii dajemy sobie wystarczająco dużo czasu na wykonanie wszystkiego. »

McLaren przejechał 599 okrążeń w ciągu ośmiu dni jazdy w Barcelonie, co stanowi najniższy wynik spośród dziesięciu zespołów na starcie. Mały powód do satysfakcji dla Anglików, Fernando Alonso osiągnął wczoraj trzeci skumulowany czas w 1:17”784, sześć dziesiątych wartości referencyjnej Sebastian Vettel (Ferrari) i na tej samej mieszance pneumatycznej (hiper-miękkiej).

0 Zobacz komentarze)