McLaren stoi przed trudną trójką

Zespół z Woking będzie cierpiał w nadchodzących tygodniach z powodu MCL60, który nie powinien ewoluować przed GP Kanady w połowie czerwca. Opóźnienie budzi strach, że cierpliwość nie jest złotem dla McLarena.

opublikowany 13/05/2023 à 12:40

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

McLaren stoi przed trudną trójką

McLaren bardzo cierpi na początku sezonu. © Antonin Vincent / DPPI

Pozwoliło to na zmodernizowane piętro dla Baku (Azerbejdżan). McLaren zrobić krok do przodu, Lando Norris plasując się na dziewiątym miejscu i znajdując się na szczycie rankingu „innych”. czerwony Byk, Aston Martin, Ferrari et Mercedes.

Ale weekend później w Miami (USA) dwa McLareny okazały się niezdolne do przekroczenia drugiej części Q2 i nigdy nie miały tempa niezbędnego do walki o punkty…

« Główną lekcją było to, że po zadowalającym pod względem wydajności weekendzie w Baku zmierzyliśmy się z rzeczywistością, wyjaśnia szef zespołu Andrea Stella. Informacje uzyskane w Miami pomagają nam zrozumieć, że nadal należy pracować nad pewnymi obszarami, takimi jak ulepszanie samochodu wykraczającego poza hamulce i pedał przyspieszenia.

Na razie tzw jednomiejscowy nie działa w takich warunkach. Na takich obwodach staje się to zbyt dużym ograniczeniem. Wyciągamy zatem ważne wnioski dla rozwoju. Mieliśmy również problem z niezawodnością samochodu Piastrowie.

Oscar przez cały wyścig musiał uporać się z problemem z hydraulicznym układem hamulcowym i znakomicie radził sobie z tym problemem. Po trzy-czterechkrotnym zablokowaniu opon zrozumiał, że musi dostosować swój sposób hamowania do tego problemu. Nauczyliśmy się więc z perspektywy wydajności. Nauczyliśmy się z punktu widzenia niezawodności.

W Miami potrzebowalibyśmy incydentów w wyścigu, samochodu bezpieczeństwa czy czegoś takiego, ale nic się nie wydarzyło. Ograniczeń w zakresie wydajności nie udało się zatem pokonać ze względu na pewne elementy ekonomiczne i wyszliśmy bez żadnych punktów. »

McLaren ma na celowniku Silverstone!

Realistycznie rzecz biorąc, szybki powrót do Top 10 nie będzie łatwy dla brytyjskiego zespołu, zwłaszcza że nie planuje się żadnych większych zmian przed rozpoczęciem europejskiej kampanii, która rozpoczyna się trzema Grand Prix w ciągu trzech tygodni (Imola – Monako – Barcelona).

« To, co przynosisz do Imoli, jest tym, co w pewnym sensie rejestrujesz i wysyłasz do produkcji miesiąc lub dwa miesiące temu, w zależności od czasu realizacji, wyjaśnia włoski menadżer. Więc to nie jest tak, że masz problem z ustawieniami i możesz zareagować między Miami a Imolą.

Na razie mamy więcej kwestii związanych ze specyfikacją samochodu, pakietem, a te mają swój własny czas realizacji: projekt, konstrukcja, produkcja i tak dalej. Zatem to, co będziemy mieli w Imoli, jest tym, co postanowiliśmy miesiąc temu. Drobne, drobne zmiany w porównaniu z krokiem, który musimy podjąć, aby konsekwentnie zdobywać punkty; jaki jest nasz cel. »

Kiedy zobaczymy ten znaczący przełom, który przywróci odrobinę blasku pomarańczowej barwie McLarena, która była bardzo matowa od początku sezonu? „ Zdecydowanie przed wakacjami, obiecuje Stella. Dzielimy te ulepszenia pomiędzy Kanadę i Wielką Brytanię. Będziemy unikać Austrii, ponieważ jest to weekend „sprintowy”. Biorąc pod uwagę wielkość pakietu, nie jesteśmy pewni, czy uda nam się go dostarczyć na jedno wydarzenie. Trzeba wprowadzić sporo zmian, a pojawienie się nowej podłogi opóźnimy do Silverstone. »

McLaren F1 Andrea Stella

Zak Brown i Andrea Stella (z prawej) pracują nad tym, aby McLaren wrócił na czoło stawki. © Xavi Bonilla / DPPI

Czy winna jest restrukturyzacja?

„Opóźnienie” w dostawie, które Norris zdawał się przypisywać restrukturyzacji technicznej przeprowadzonej w Woking (Wielka Brytania), a które miało największy wpływ na pracę i etykę zespołu.

« Praca zespołowa i etyka zespołowa zawsze były mocnymi stronami McLarena, rzuca wyzwanie temu, który zastąpił Andreasa Seidla. Powiedzmy, że element kulturowy zespołu jest mocny już od kilku lat.

Pracowaliśmy nad tym w przeszłości. Nie sądzę, żeby to był powód naszej defensywy w wynikach. Przyczyna leży raczej w projektowaniu i produkcji szybkiego samochodu. Zawsze jest miejsce na ulepszenia.

W ciągu ostatnich kilku tygodni zaobserwowaliśmy ożywioną grupę ludzi i jeszcze większą spójność. Ten element etyki, kultury i pracy zespołowej zawsze był mocną stroną McLarena. „Dobre środowisko pracy” jest tym, co w pierwszej kolejności przyciąga nowych członków z innych zespołów.

Jednak samo w sobie nie wystarczy pojechać na tor i być szybkim. Musimy więc zjednoczyć kulturę i dobre środowisko. Ostatecznie musimy dać z siebie wszystko, jeśli chodzi o zaprojektowanie szybkiego samochodu. »

CZYTAJ TAKŻE > Nudny sezon 2023 F1? „Każdy wyścig nie może być hitem”

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz