Mercedes przewiduje „bardzo trudną” sesję kwalifikacyjną w Baku

Toto Wolff spodziewa się, że ponownie przeżyje scenariusz GP Singapuru 2015, gdzie niemiecki producent doświadczył przepisów Red Bull i Ferrari.

opublikowany 05/06/2021 à 10:45

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Mercedes przewiduje „bardzo trudną” sesję kwalifikacyjną w Baku

Wydaje się, że W12 w ten weekend będą miały jeszcze większe problemy / © DPPI

Mercedes nie ma złudzeń co do kwalifikacji do Grand Prix Azerbejdżanu. 

Podczas gdy czekaliśmy na odbicie się od W12 w Baku po ich skomplikowanym weekendzie w Monako, Lewis Hamilton et Valtteri Bottas wyraźnie zostali w tyle podczas piątkowego treningu. 

Siedmiokrotny mistrz świata, zajmujący zaledwie 11. miejsce w EL2, uznał, że Mercedes wyraźnie pozostaje w tyle. czerwony Byk et Ferrari który zmonopolizował placówki. Jego fiński kolega z drużyny, który w tej samej sesji zajął skromne 16. miejsce, bez ogródek wspomniał o „ głęboki ból „. Analiza udostępniona przez ich szefa. 

« Czytając czasy, widać, że coś jest nie tak, skomentował Toto Wolff Piątkowa noc. Próbujemy znaleźć odpowiednie ustawienia, ale to nie działa. Nasz samochód jest konkurencyjny w konfiguracji wyścigowej, ale nie jesteśmy w stanie wyrazić jego pełnego potencjału na latającym okrążeniu. 

Problemy obserwowane w Monako nadal występują w Baku, gdzie nie jesteśmy w stanie utrzymać tempa na niektórych odcinkach toru. 

Na trasie praktycznie nie ma szybkich zakrętów. Tempo jest dość gwałtowne, z zakrętami pod kątem prostym i krętymi odcinkami jak w Monte Carlo. Spodziewaliśmy się, że będziemy cierpieć ".

Od tego momentu austriacki menadżer przygotowuje się do sesji kwalifikacyjnej. bardzo trudne, być może jedno z najtrudniejszych, jakie kiedykolwiek widziałem ". " Przypomina mi to scenariusz GP Singapuru w 2015 roku, ale będziemy musieli stawić czoła przeciwnościom losu »– dodał Wolff. 

W tym samym roku Hamilton i jego ówczesny przyjaciel Nico Rosberg zakwalifikowali się na 5. i 6. miejscu w mieście-państwie, 1”5 za polemanem. Sebastian Vettel na Ferrari. Podczas odprawy po treningu Wolff nie mógł powstrzymać się od wzmianki o elastycznym skrzydle Red Bulla, aby wyjaśnić dobry stan RB16B w krainie ognia. 

« Byli bardzo szybcy na krętych odcinkach Monako, znów tu są, to samo w przypadku Ferrari, podsumowuje Wolff. A na prostych, jeśli masz płetwę, która zapewnia dodatkową prędkość, jest to idealna kombinacja przeciwko nam. Trzeba jednak wiedzieć, jak sobie z tym poradzić i dać z siebie wszystko ".

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)