Mercedes zapewnia, że ​​jego DDA nie ponosi odpowiedzialności za przebicia

James Vowles, szef strategii w zespole Brackley, wyjaśnia, że ​​słynny dwuosiowy układ kierowniczy był używany tylko na początku wyścigu na Silverstone.

opublikowany 05/08/2020 à 16:38

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Mercedes zapewnia, że ​​jego DDA nie ponosi odpowiedzialności za przebicia

Od swojego wielkiego debiutu podczas zimowych testów w Barcelonie, dwuosiowy układ kierowniczy Mercedes (DDA lub DAS w języku angielskim oznacza „sterowanie dwuosiowe”) w dalszym ciągu podsyca fantazje i irytację konkurencji. 

Uznany za legalny na sezon 2020, pomimo złożonej reklamacji przez czerwony Byk w Austrii, ale zakazane już w kampanii 2021, urządzenie umożliwia regulację zbieżności przednich kół poprzez pociągnięcie za kierownicę. Efektem tego jest lepsze zarządzanie temperaturą opon, co jest kluczowym elementem wpływającym na osiągi opon. Formuła 1 nowoczesny. 

Podwójne przebicie z przodu po lewej stronie, którego doznali Lewis Hamilton et Valtteri Bottas na ostatnich okrążeniach Grand Prix Wielkiej Brytanii nie omieszkał stawić czoła wyzwaniu. Czy DDA mogło przyczynić się, choćby pośrednio, do tak spektakularnych zniszczeń, które pozbawiły drużynę sześciokrotnych mistrzów świata miejsca na podium i niemal kosztowały zwycięstwo? Mercedes odpowiada przecząco.

« DAS wywołał w tym sezonie wiele pytań, w tym podczas ostatniego wyścigu, gdzie niektórzy zastanawiali się, czy to system spowodował przebicia, rozpoznał James Vowles, menedżer ds. strategii w zespole Brackley. Odpowiem Ci kategorycznie: nie. A to z wielu powodów.

W momencie wystąpienia problemów urządzenie nie było używane, zamiast tego było używane na początku wizyty lekarskiej. Ponadto, Carlos Sainz (McLaren) również miał przebitą oponę, ale jego samochód nie jest wyposażony w DDA. Wreszcie kilku naszych konkurentów skarżyło się na wibracje podobne do tych zgłaszanych przez Valtteri. Zatem problem nie ogranicza się do Mercedesa. Po prostu znaleźliśmy się po złej stronie historii ". 

Po dogłębnym zbadaniu 3 przebić Pirelli wyjaśnił, że było to głównie spowodowane nadmierne zużycie spowodowane długim drugim przejazdem, a drugi samochód bezpieczeństwa zmusił zespoły do ​​zatrzymania kierowców wcześniej, niż oczekiwano (2. okrążenie zamiast 12.).  

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024