Mercedes zaprezentował we wtorek swój nowy W12 E Performance. Zawsze powierzany Lewis Hamilton et Valtteri Bottasbędzie miała trudne zadanie zastąpienia ultradominującego W11, który wystartował w zeszłym roku.
Czarna kolorystyka wprowadzona przed rozpoczęciem sezonu 2020 powraca, ale zawiera pewne zmiany, które w szczególności odzwierciedlają wzmocnienie powiązań z AMG, wyczynowym oddziałem Mercedesa, którego logo zdobi maskę silnika.
Naturalny potomek W11, nowe dzieło z Brackley (Wielka Brytania), jest jednak pozbawione dwuosiowego układu kierowniczego, który charakteryzował swojego poprzednika i pomagał mu lepiej zarządzać temperaturą opon. System został faktycznie wyłączony z przepisów technicznych na rok 2021, które zawierają pewne zmiany, do których Mercedes musiał się oczywiście dostosować. Znajdują się one głównie na poziomie płaskiego dna, czerpaków tylnego hamulca i dyfuzora.
James Allison obecnie odmawia ujawnienia, gdzie Mercedes zainwestował 2 tokeny rozwojowe przydzielone tej zimy każdemu zespołowi, ale dyrektor techniczny Étoile precyzuje, że taki wybór „ z czasem stanie się jasne ".
Od strony silników Hywel Thomas, który zastąpił Andy’ego Cowella na stanowisku szefa działu High Performance Powertrains (HPP) w Brixworth (Wielka Brytania), mówi o nowym etapie rozwoju. Jest to szczególnie widoczne w chęci pójścia w stronę zwiększonej sprawności cieplnej silnika spalinowego (ICE). Zmiany wprowadzono także w turbosprężarce, aby zminimalizować wpływ odprowadzania ciepła.
W trosce o optymalną niezawodność wzmocniono systemy odzyskiwania energii, a aluminiową konstrukcję bloku silnika zastąpiono nowym, bardziej wytrzymałym stopem.
Poza torem Mercedes stanie przed podwójnym wyzwaniem, jakim jest wprowadzenie ograniczenia budżetowego i systemu handicapowego w zakresie rozwoju aerodynamiki. Mistrzowie roku 2020 skorzystają zatem z o 22% niższego limitu godzin w tunelu aerodynamicznym i wykorzystania narzędzi obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) w porównaniu z resztą klasy, Williams. Mając jeden z największych budżetów w zarządzie, będą musieli go znacznie zmniejszyć, aby zejść poniżej ustawowych 145 mln dolarów (132 mln euro).
« Musieliśmy zmienić strukturę zespołu i sposób pracy, usprawnić procesy i zwiększyć efektywność, powiedział Toto Wolff, szef zespołu, dyrektor i 33% współudziałowiec Mercedesa. Wpływ jest kolosalny, ale pozwolił nam również na utworzenie działu inżynierii nauk stosowanych, który przeżywa wyjątkowy rozwój i wykorzystuje nasze know-how F1 dostępne dla wielu klientów ".
Chociaż główne zmiany przepisów spodziewane w ciągu 12 miesięcy są częściowo motywowane chęcią obalenia imperium Mercedesa, nie bylibyśmy zaskoczeni, gdyby niemiecki zespół, którego właścicielami są w równym stopniu Wolff, spółka-matka Daimler i gigant petrochemiczny INEOS, utrzymał przewagę konkursu.
Przedstawiamy W12. Przyjrzyj się po raz pierwszy naszemu samochodowi F2021 na rok 1! #WeLivePerformance pic.twitter.com/RiZEBTyarb
- Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 (@ MercedesAMGF1) 2 marca 2021 r.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)