Oficjalnie: Nico Hülkenberg dołącza do Saubera i Audi od 2025 roku

Zgodnie z przewidywaniami od kilku tygodni, ścieżki Haasa i Nico Hülkenberga rozejdą się pod koniec sezonu 2024... Niemiec podpisał kontrakt z Sauberem na rok 2025, który od 2026 roku stanie się Audi.

opublikowany 26/04/2024 à 10:32

Jeremy’ego Satisa

1 Zobacz komentarze)

Oficjalnie: Nico Hülkenberg dołącza do Saubera i Audi od 2025 roku

Nico Hülkenberg i Haas, to (wkrótce) koniec! ©DPPI

Rozpoczęty z wielką pompą wraz z odejściem Lewis Hamilton chez Ferrari i nasiliły się kilka dni temu przez przedłużenie Fernando Alonso chez Aston Martinw oknie transferowym na lata 2025 i 2026 odnotowano dalszy postęp. Od tego czasu na szachownicy rzeczywiście postawiono nowy pionek Haas, Sauber i Audi wspólnie przekazały w piątek informacje na temat przyszłości Nico Hülkenberg.

Dochód w F1 w Haas w 2023 roku po trzech latach nieobecności Niemiec opuści zatem amerykański zespół wraz z wygaśnięciem kontraktu wraz z końcem sezonu. Jednocześnie Sauber ogłosił, że zatrudnił człowieka, który ma na swoim koncie ponad 200 Grand Prix w najwyższej kategorii od 2025 roku, na podstawie wieloletniego kontraktu, dzięki któremu stanie się pierwszym oficjalnym kierowcą zespołu Audi w 2026 roku. Przypominamy, że producent pierścieni połączył siły ze szwajcarskim zespołem w związku z nowymi przepisami silnikowymi na rok 2026.

„Chciałbym podziękować Nico za jego wkład w zespół, odkąd jest z nami – to doskonały kierowca zorientowany na zespół i ktoś, z kim naprawdę lubimy pracować., złożył mu hołd Ayao Komatsu, szef zespołu Haas. Jego doświadczenie i opinie okazały się dla nas bezcenne, jeśli chodzi o poprawę naszych ogólnych wyników – fakt, który jest wyraźnie widoczny w jego występach w kwalifikacjach i wyścigach za kierownicą VF-24 w tym sezonie. W tym roku pozostało jeszcze wiele wyścigów do rozegrania, więc z niecierpliwością czekamy na dalsze korzystanie z jego wkładu do końca sezonu 2024. 

Ze swojej strony szef Saubera, Andreas Seidl, z zadowoleniem przyjął tożsamość swojego pierwszego rekruta, który będzie widział, jak niemiecki producent będzie prowadził niemieckiego kierowcę. „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy powitać tutaj Nico Hinwil od 2025 roku i ścigać się z nim w Formule 1– oznajmił były szef zespołu ds McLaren, obecny dyrektor generalny Sauber Motorsport AG, a także dyrektor generalny przyszłego fabrycznego zespołu Audi F1. Dzięki swojej szybkości, doświadczeniu i zaangażowaniu w pracę zespołową będzie ważną częścią transformacji naszego zespołu – i projektu Audi F1.

Hülkenberg zniknął, bulwar Ollie Bearmana w Haas?

Jeśli nie spodziewaliśmy się tak szybkiej zapowiedzi, mariaż Hülka z Audi nie jest specjalnie zaskakujący. W ostatnich tygodniach plotki zaczęły narastać. Narodowość oczywiście odegrała rolę, ale doświadczenie trzydziestolatka, a zwłaszcza jego nienaganna prędkość, szczególnie w kwalifikacjach, uczyniły go już idealnym kandydatem do zespołu, który w 2026 roku będzie musiał zaczynać niemal od zera. Oczekuje się, że 36. -letni kierowca, który w związku z tym powinien jeździć co najmniej do 38. roku życia, towarzyszy młodszemu koledze z zespołu i być może już zwycięzcy Grand Prix, aby naprawdę prowadzić zespół w dłuższej perspektywie. Profile Carlos Sainz, Pierre Gasly et Esteban Ocon powracają z uporem ze względu na swój talent i możliwą dostępność na rynku.

Nico Hülkenberg, który rok temu podjął decyzję o powrocie do Haasa, aby wznowić działalność, powiódł się zatem swoim założeniem, dołączając do amerykańskiego zespołu w 2023 roku. Cóż za odbicie w wykonaniu człowieka, który wygrał GP2 w 2009 roku! Przed dołączeniem do marki z pierścieniami były pilot Renault dlatego będę musiał zakończyć sezon w Haasie, a przede wszystkim przeprowadzić sezon przejściowy w Sauberze w zielonym garniturze… szkoda, gdy masz na imię Hulk!

Trzydziestolatek będzie jednocześnie na pierwszej linii frontu rozwoju jednomiejscowy 2026 od Audi, które w związku z tym zatrudniło już jednego ze swoich dwóch kierowców. Ze swojej strony Haas nie ujawnił tożsamości swojego następcy, nawet jeśli występ Ollie Bearmana w Jeddah w barwach Ferrari oraz powiązania między zespołem a Brytyjczykiem czynią go wielkim faworytem. Anglik będzie musiał jeszcze rozpocząć sezon F2, ponieważ po trzech rundach ma tylko dwa małe punkty. Pamiętaj też o tym Kevin Magnussen w 2024 r. kończy mu się także kontrakt w Haas.

CZYTAJ TAKŻE > Według doniesień Adrian Newey zdecydował się opuścić Red Bull Racing 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

26 o 04:2024

Teraz, gdy do Audi F1 zrekrutowano niemieckiego kierowcę, narodowość tego drugiego nie ma już znaczenia. Trudno nie wyobrazić sobie zwycięzcy GP w drugim Audi… więc Bottas (10 zwycięstw na liczniku) czy Sainz (3 zwycięstwa)? Trudno sobie wyobrazić, że chińskie obywatelstwo Guanyu Zhou może nadal liczyć na Audi F1, nawet jeśli Chiny znajdują się w 3 największych światowych rynkach działalności Audi AG.

Aby napisać komentarz