Mercedes testuje nowy pakiet aerodynamiczny w Barcelonie

Zespół panującego pięciokrotnego mistrza świata wniósł do W10 szereg zmian na początku drugiego tygodnia zimowych testów. 

opublikowany 26/02/2019 à 11:58

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Mercedes testuje nowy pakiet aerodynamiczny w Barcelonie

Akcja czy reakcja? Tydzień później Lewis Hamilton et Valtteri Bottas zgłosili wciąż niezadowalającą równowagę za kierownicą swojego nowego wierzchowca, zespołu Mercedes wrócił na Circuit de Barcelona-Catalunya ze zmodyfikowanym W10, z pewnością z drobnymi poprawkami, ale w wielu miejscach. 

Zmiany wprowadzono w panelach bocznych przedniego skrzydła („płytki końcowe” w języku angielskim, przyp. red.), dziób, burty, podłoga i T-wing z tyłu. 

Czy niemiecki producent planował wprowadzenie tych zmian przed rozpoczęciem testów przedsezonowych? A może już ciężko pracował, aby naprawić sytuację po pierwszych przejazdach, które nie wykazały zwykłej suwerenności? Trudno w tej chwili się zdecydować.

Choć jest jego wielkim rywalem Ferrari zdecydował się na radykalne wizualnie rozwiązania, Mercedes pozostał wierny swojej filozofii projektowania, koncepcja W10 była zgodna z jego prestiżowy przodkowie.

Biorąc pod uwagę wysokie osiągi prezentowane przez SF90 firmy Sebastian Vettel et Charles Leclerc, niektórzy zaczęli się zastanawiać, czy niemiecki zespół nie przegapił nowych przepisów aerodynamicznych na rok 2019. Wątpi w to Toto Wolff został odsunięty na bok w zeszłym tygodniu. 

« Wyraźnie widać, że projekt przedniego skrzydła jest bardzo interesujący w kilku samochodach, zwłaszcza w Ferrari i Alfa– oznajmił szef Srebrnych Strzał. To inna koncepcja. 

Jednomiejscowe samochody 2019 zawierają wiele innowacji, na które oczywiście musimy zwracać uwagę. Nie możesz jednak pozwolić, aby rozpraszało Cię to, co robią inni. Musisz pozostać wierny swojej filozofii projektowania i nadal rozwijać swój własny pakiet ". 

Najwyraźniej Mercedes nad tym pracuje w tym tygodniu, wiedząc, że radykalna zmiana w projekcie zajmie miesiące, zanim zacznie przynosić efekty. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)