Właśnie zatwierdzono nowy krok w celu sformalizowania przepisów dotyczących silników na rok 2026 Formuła 1. Podczas gdy debaty w Paddocku nadal się przeciągają, podobnie jak miało to miejsce w Austrii, Mohammed Ben Sulayem, prezes FIA, ogłosił w środę, że regulacje dotyczące jednostek napędowych na rok 2026 zostały właśnie sfinalizowane. „ W ciągu ostatnich 18 miesięcy urzędnicy FIA ciężko pracowali ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby stworzyć nowe przepisy dotyczące silników F1, które obecnie przegląda WMSC (Światowa Rada Sportów Motorowych). Jestem dumny z ich wysiłków, które pozwolą na przybycie nowych uczestników i jeszcze większą konkurencję », wyjaśnia na Twitterze były pilot rallye.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy @FIA urzędnicy ciężko pracowali ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby stworzyć ekscytujące nowe @F1 Przepisy PU, które obecnie rozważa WMSC. Jestem dumny z ich wysiłków, które pozwoliły na pojawienie się nowych uczestników i jeszcze większą konkurencję.
- Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) 10 sierpnia 2022 r.
Jeśli pozostał jeszcze jeden krok, choć wcale nie najmniejszy, wynik wydaje się bliski. A sformalizowanie tego nowego rozporządzenia, po zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych, powinno wymagać wprowadzenia innych. Porsche czeka jedynie na ten nowy dokument przed ostatecznym uzgodnieniem z nim czerwony Byk. Dla przypomnienia, publikacja oficjalnego dokumentu Rady Konkurencji Maroka informowała o umowie pomiędzy niemieckim producentem a Red Bull Technology Limited na okres dziesięciu lat, z udziałem w działalności austriackiej firmy do 50%. jako m.in. producent silników.
Porsche tylko czeka na oficjalną publikację regulaminu
Jeśli jednak ta umowa się przeciąga, dzieje się tak dlatego, że grupa Volkswagena chce poznać szczegóły przepisów dotyczących silników, gdy wejdzie do najważniejszej dyscypliny jednomiejscowy. Przybycie firmy z Zuffenhausen jest uzależnione od usunięcia MGU-H (silnika z generatorem termicznym). Oprócz tej zmiany, z pierwszego arkusza roboczego ujawnionego w grudniu ubiegłego roku dowiedzieliśmy się, że F1 zachowa 6-litrowe silniki V1,6, których moc elektryczna wzrośnie do 350 kW. Ostatni punkt tej zmiany dotyczy aspektu finansowego. Wprowadzony zostanie limit kosztów dla jednostek napędowych, na wzór „limitu kosztów” narzucanego w budżecie każdego zespołu od sezonu 2021.
Nie podano jeszcze daty ogłoszenia decyzji obradującej obecnie Światowej Rady Sportów Motorowych. Ponadto w nadchodzących dniach powinny zostać sformalizowane również przepisy techniczne na rok 2023.
CZYTAJ TAKŻE > Przepisy techniczne na rok 2023 zostaną wkrótce zatwierdzone przez Radę Światową
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)