Monako 2017: bolesna lekcja dla Mercedesa

Pokonany przez Ferrari w 2017 roku na ulicach Monako, Mercedes zamierza wyciągnąć wnioski z doświadczenia uznanego przez Toto Wolffa za bolesne.

opublikowany 21/05/2018 à 12:58

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Monako 2017: bolesna lekcja dla Mercedesa

Pierwsze zwycięstwo A Ferrari Od 2001 roku w Księstwie ubiegły rok położył kres czteroletniej dominacji bez podziału Mercedes na ulicach Monako. Porażka, która potwierdziła niemal idealny początek sezonu dla Sebastian Vetteli który pozostawił gorzką nutę w stajni gwiezdnej.

„W zeszłym roku chodziło o kontrolę uszkodzeń, ponieważ nie znaleźliśmy odpowiednich ustawień, rozpoznać Toto Wolff, szef Mercedes-Benz Motorsport. To była dla nas bolesna lekcja i jesteśmy zdeterminowani pokazać, że nauczyliśmy się tego w tym roku. »

Jednakże austriacki menadżer nie stawia swoich W09 jako jednomiejscowych bolidów, które można pokonać w najbliższy czwartek w Monako, biorąc pod uwagę cechy jego bezpośrednich rywali.
 
Nie zaczynamy od faworytów. To są czerwony Byk i Ferrari. Red Bull jest mocny na wolnych zakrętach i tam, gdzie prędkość na prostych jest mniej istotna, podczas gdy w zeszłym roku dominowało Ferrari. »

Pytanie o rozstaw osi?

Zmuszony wówczas do modyfikacji konstrukcji zawieszenia, a także wykorzystania m.in jednomiejscowy ze względu na duży rozstaw osi Mercedes nie był w stanie stanąć na podium, Hamilton zajmując dopiero 7. miejsce, Bottas 4e.

Parametr rozstawu osi, który w teorii jest wadą na krętych i wolnych torach, jednak nie wydaje się przeszkadzać Mercedesowi, który pozostaje spokojny co do swojego wyboru. Zwłaszcza, że ​​w 2018 roku Ferrari naśladowało mistrzów świata, które rozszerzyło tę funkcję w swoim SF71H, aby zbliżyć się do W09.

„Duży rozstaw osi zapewnia nam większą powierzchnię do wydobywania siły docisku, co zapewnia najlepszy zysk w ciągu całego sezonu– mówi Mercedes. Zwłaszcza, że ​​wiąże się to ze wsparciem zdobytym bez większego oporu.

Na wolniejszym i bardziej krętym torze, takim jak Monako, zespół czerpie najmniejsze korzyści z dużego rozstawu osi. Nadal uzyskujesz cały związany z tym docisk, ale samochód z większym rozstawem osi wymaga większego kąta skrętu przednich kół, aby skręcić samochodem.

Z tego powodu zespół sprowadza do Monako specjalne przednie zawieszenie, aby wybór linii w nawrocie Grand Hôtel nie był ograniczony. »

 

0 Zobacz komentarze)