50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 40. do 31.)

Nasi dziennikarze wybrali 50 najlepszych kierowców sezonu 2022, łącznie we wszystkich kategoriach. Na zakończenie długiego procesu selekcji, konsultacji i głosowania, oto nasz werdykt.

opublikowany 27/12/2022 à 12:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 40. do 31.)

AUTOhebdo zaprasza do zapoznania się z drugą częścią swojego zestawienia Top 50 z kierowcami zajmującymi miejsca od 40. do 31. ©DR

40 – Edoardo Mortara (Włochy-Szwajcaria)
3. miejsce w mistrzostwach świata Formuła E 2021/22 z Venturim (4 zwycięstwa)

Frustrujący sezon dla Szwajcara, już wicemistrza świata Formuły E w 2021 roku. Nadal nie udało mu się osiągnąć celu, zajmując w sumie 3. miejsce. Jednak wieczorem podczas wyścigu E-Prix w Marakeszu kierowca Venturi był człowiekiem, którego można było pokonać: trzy zwycięstwa w dziesięciu imprezach i bonusowe prowadzenie w mistrzostwach. Niestety, katastrofalny weekend w Londynie przekreślił jego nadzieje na tytuł w obliczu konsekwencji Stoffela Vandoorne'a. Z czterema zwycięstwami Mortara był kierowcą odnoszącym największe sukcesy w Formule E.

©Julien Delfosse / DPPI

39 – Josef Newgarden (Stany Zjednoczone)
Wicemistrz IndyCar 2022 z Penske (5 zwycięstw)

Szczęście sprzyja odważnym. To powiedzenie nie sprawdza się w IndyCar, gdzie najlepszemu zawodnikowi roku o włos zabrakło tytułu. Pomimo pięciu sukcesów odniesionych na torach o zróżnicowanym terenie takich jak Gateway, Iowa, Teksas (owale), Long Beach (miejskie) i Road America (szosowe), Amerykanin po raz trzeci z rzędu musiał zadowolić się pozycją wicemistrza , za swoim kolegą z drużyny, Willem Powerem. Będziemy pamiętać jego fantastyczny powrót podczas finału Laguna Seca. Startując z 24. pozycji, mieszkaniec Nashville wykonał kilka odważnych wyprzedzań, aż zatrzymał się… oczywiście na drugim miejscu.

©IndyCar / Penske

38 – Isack Hadjar (Francja)
Czwarte miejsce w mistrzostwach FIA F3 2022 z Hitech Grand Prix (3 zwycięstwa)

Francuz był jednym z objawień mistrzostw F3, w których debiutował. Jeśli o włos brakuje mu honorowego tytułu najlepszego debiutanta na rzecz Olivera Bearmana, jego pole position i trzy zwycięstwa w zespole Hitech, który udało mu się wysublimować, w końcu przekonały czerwony Byk talentu Hadjara. Duet Horner-Marko bardzo w siebie wierzy. To zależy od Isacka Formuła 2 gdzie zagra w przyszłym roku.

© Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

37 - Dorjan Pin (Francja)
Mistrz Trofeo Pirelli Europe 2022 w Ferrari Wyzwanie z Żelaznym Rysiem

Mająca 18 lat „Pocket Rocket” w tym roku nadal imponuje, wspinając się po szczeblach rankingów z tą samą prędkością, z jaką połyka asfalt na torze. Dominująca w Trofeo Pirelli Europe w Ferrari Challenge, Francuzka została drugą kobietą, która wygrała te mistrzostwa po swojej koleżance z drużyny Michelle Gatting w 2021 roku. Szczególnie wyróżniała się za każdym razem, gdy siedziała w różowym samochodzie Iron. Panie: zwycięstwo w kategorii Złota na 24 Hours of Spa, zwycięstwo w 4 Hours of Portimão w WIĄZYpole position i podium podczas finałów Lamborghini Super Trofeo w samochodzie, który ledwo znała. Prawdziwe nasienie mistrza!

© Ferrari Corse Clienti

36 – Tomoki Nojiri (Japonia)
Mistrz Super Formuły 2022 z Hondą (2 zwycięstwa)

Specjalistyczna dyscyplina na niezwykle wysokim poziomie, japońska Super Formuła, nie jest łatwa do pokonania. Jednak to dzięki dobrej przewadze nad wicemistrzem Sachą Fenestrazem Tomoki Nojiri zdobył swój drugi tytuł w pierwszej kategorii zawodów jednomiejscowy na Dalekim Wschodzie. 8 podium, w tym 2 zwycięstwa, w 10 wyścigach, kierowca Hondy wykazał się dużą konsekwencją za kierownicą samochodu, który jest trudny do okiełznania.

© Super Formuła

35 - Nycka de Vriesa (Holandia)
9. miejsce w mistrzostwach Formuły E w sezonie 2021/22 z Mercedes (2 zwycięstwa), w swoim debiucie zajął 9. miejsce w GP Włoch F1

Zajmujący zaledwie 9. miejsce w Formule E z dwoma zwycięstwami, gdy był posiadaczem tytułu, Holender nie zapewnił sobie 35. miejsca w naszej Top 50 dzięki swoim elektrycznym występom. Zawdzięcza to niesamowitemu wyczynowi w Formule 1 na torze Monza (Włochy), kiedy genialnie zastąpił Alexa Albon borykają się z problemami zdrowotnymi (zapalenie wyrostka robaczkowego). Wspiął się do Williams W krótkim czasie zakwalifikował się do Q2 w najgorszym samochodzie w stawce, a następnego dnia zdobył 2 punkty (9. miejsce) dla zespołu. Spektakl, który otworzył przed nim drzwiAlfa Tauryń dla 2023.

© Williamsa

34 – Fryderyk Makowiecki (Francja)
Zwycięzca 24 godziny Le Mans 2022 en GTE Pro avec Porsche

Mieszkaniec Północy czekał na swój 12. udział w Le Mans, aby dodać podwójny zegar Sarthe do swojej listy nagród, mimo że nie bierze udziału w pełnym sezonie wyścigu WEC. Po raz kolejny kojarzony z Gianmarią Bruni i Richardem Lietzem, Francuz spisał się znakomicie na torze, dzięki któremu Porsche 911 RSR-19 zwyciężyło w kategorii GTE Pro. Dowód zaufania, jakim niemiecki producent obdarzył rodzimą Arras, „Mako” została wybrana do montażu w jednym z 963 LMDh w 2023 roku.

© Porsche

33 – Sheldon van der Linde (Afryka Południowa)
Champion DTM 2022 z BMW (4 zwycięstwa)

Wśród Springboksów była pierwsza pionierka Jody Scheckter, mistrzyni świata F1 z 1979 roku w Ferrari. Następną generacją jest Sheldon van der Linde. W wieku 23 lat został drugim najmłodszym mistrzem w historii DTM. Kierowca BMW oparł się presji René Rasta i Lucasa Auera, aby zdobyć swój pierwszy tytuł w Mistrzostwach Niemiec w Touringu. Nie zapominajmy o historycznym dublecie z jego bratem Kelvinem na torze Nürburgring (Niemcy).

© Red Bull pula treści

32 – Sarah Bovy (Belgia)
3. miejsce w mistrzostwach ELMS 2022 w LMGTE z Iron Lynx (1 zwycięstwo)

Po kilku sezonach w cieniu 33-letnia Belgijka nabrała nowego wymiaru, potwierdzając swoją pozycję jednego z najszybszych brązowych kierowców w WEC i ELMS. W Monza (Włochy) została pierwszą polewoman w historii WEC, a następnie pierwszą w historii ELMS w Portimão (Portugalia), którą wygrała wraz z koleżankami z drużyny Michelle Gatting i Doriane Pin. Pomimo nowego bieguna w Bahrajnie, Żelaznym Damom w dalszym ciągu nie udaje się zwyciężyć w WEC. Ale dla tej mieszkanki Brukseli sukces w kategorii Złotej w 24 Hours of Spa był już symboliczny.

© Joao Filipe / DPPI

31 - Kevin Magnussen (Dania)
13. miejsce w mistrzostwach świata Formuły 1 w 2022 roku z Haas (1 biegun)

Autor nieoczekiwanego powrotu do Formuły 1 po obaleniu Nikita Mazepin w firmie Haas Duńczyk nie przegapił okazji, aby zrobić wrażenie. Zakwalifikował się w Top 10 z wyścigu otwierającego w Bahrajnie (18-20 marca), a następnego dnia od razu znalazł się w Top 5! Kolejne punkty zostaną zdobyte w Arabii Saudyjskiej, a następnie w Imoli (Włochy), zanim zespół amerykański dorówna. Magnussen jednak nie zakończył swojego zwycięskiego powrotu, gdyż zdobył pole position, które było równie niezapomniane, jak i popularne podczas mistrzowsko przeprowadzonej sesji kwalifikacyjnej na torze Interlagos (Brazylia).

© Florent Gooden / DPPI

CZYTAJ TAKŻE > 50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 50. do 41.)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz