Oficjalnie: Esteban Ocon dołączy do Renault w 2020 roku

Jak informowaliśmy w numerze 2231 AUTOtygodniowoFrancuz odzyska miejsce wyjściowe, broniąc barw Losange przez dwa lata, począwszy od 2020 r. Nico Hülkenberg będzie musiał znaleźć schronienie gdzie indziej.

opublikowany 29/08/2019 à 14:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Oficjalnie: Esteban Ocon dołączy do Renault w 2020 roku

Trzeci raz był dobry. Renault był już bliski podpisania Esteban Ocon w 2016 roku, w którym pełnił funkcję rezerwisty Enstone, ale szczególnie w zeszłym roku przed niefortunną grą w muzyczne krzesła, którą znamy, po rekrutacji Daniel Ricciardo.

 

To już oficjalne: francuski producent wystawi francuskiego kierowcę po raz pierwszy od 2009 roku i debiutu Romaina Grosjeana w F1. Po roku spędzonym w symulatorze Mercedes, Norman powróci do siatki. 

„Moim pierwszym uczuciem jest duma, że ​​mogę jeździć dla Renault jako zwykły kierowca, ponieważ dorastałem w Enstone w Lotus, a następnie w Renault od 2010 roku. – wyjaśnia Francuz. Mam wiele powiązań z tym zespołem i ludźmi, którzy go tworzą, to oni otworzyli mi drzwi do sportów motorowych na wysokim poziomie.

Moje drugie odczucie jest takie uznanie, ponieważ danie sobie możliwości ponownego wyrażenia siebie w F1 na najwyższym poziomie w zespole o wielkich ambicjach jest oznaką pewności siebie na które jestem bardzo wrażliwy. Wiara, jaką we mnie pokładano, że mogę uczestniczyć w postępie zespołu, wywiera bardzo pozytywną presję i nie mogę się doczekać, aż będę mógł dać z siebie wszystko. » 

 

Toto Wolff, główny zespół Mercedesa, często powtarzał, że Ocon stanowi opcję dla niemieckiego zespołu w 2020 roku, ale niemiecki producent ostatecznie zdecydował się na korzyść Valtteriego Bottasa, przedłużony na sezon wcześniej w ten czwartek.

Awans Ocona w Renault odbędzie się kosztem Nico Hülkenberg, który jeździ w Jaune-et-Noir od 2017 roku i jak podkreśla główny zespół, w znacznym stopniu przyczyni się do odbudowy francuskiej drużyny Cyril Abiteboul.

„Chciałbym podziękować Nico za jego niezwykłe zaangażowanie i ogromny wkład w postęp zespołu w ciągu ostatnich 3 sezonów. Kiedy Nico zdecydował się do nas dołączyć, zespół był na 9. miejscu, w zeszłym roku doprowadził nas na 4. miejsce i uplasował się na 7. miejscu.

Doprowadziło nas to do wygaśnięcia jego kontraktu trudny wybór, ponieważ Nico był filarem tego postępu. Pierwsza część tego sezonu jest delikatniejsza, ale wiem, że mogę na niego liczyć, że w drugiej uda nam się wspólnie odnieść sukces. » 

Szef zlecił już misję swojemu przyszłemu pilotowi. „Oprócz talentu, jego misją będzie umożliwienie nam skorzystania z jego naturalnej energii i pragnień, nasilonych przez rok bez wyścigów. Od nas zależy włączenie ich w nową dynamikę, w którą musi wejść zespół.

W ostatnich latach pokazał swoją zdolność do zdobywania punktów, wielki profesjonalizm na torze i poza nim, a jego ostatnie doświadczenie jako kierowcy rezerwowego obecnie najlepszego zespołu będzie cennym nabytkiem, który pomoże całemu zespołowi w rozwoju. » 

Ocon ma na koncie 50 startów w Grand Prix, a jego najlepszy wynik to para piątych miejsc zdobytych w Hiszpanii i Meksyku w barwach Force India w 5 roku.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)