Obliczyliśmy, kto wygrał najwięcej od Bahrajnu 2022

Po pierwszych kwalifikacjach w roku wyciągnęliśmy kalkulator, aby porównać czasy z 2023 r. z wynikami z poprzedniego roku w tym samym miejscu. Kalkulacja bogata w lekcje.

opublikowany 05/03/2023 à 10:00

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Obliczyliśmy, kto wygrał najwięcej od Bahrajnu 2022

Williams i Aston Martin to dwa zespoły, które zrobiły największe postępy od 2022 roku. © DPPI

To zawsze dość niebezpieczne ćwiczenie i niekoniecznie w 100% reprezentatywne, ale porównanie czasów kwalifikacji do Bahrajnu 2023 z czasami Bahrajnu 2022 rok wcześniej miało pewien sens. Jeśli chodzi o ten sezon, Bahrajn był rundą otwierającą poprzedni rocznik. Pierwszą silną wskazówką jest to, że od tego czasu nikt nie stracił wydajności.

Zespoły miały tak naprawdę cały rok 2022 na maksymalne wykorzystanie poprzedniego jednomiejscowyi całą zimę 2023 r., aby spróbować to poprawić. Należy również pamiętać, że wszystkie zespoły z natury straciły tej zimy od 4 do 5/10 z powodu zmian w przepisach dotyczących zwalczania morświnów, wprowadzonych przez FIA. Pomimo utraty czasu okrążenia, wszystkie dziesięć zespołów poprawiło swoje osiągi. 

 
 

Nic dziwnego, że największy krok naprzód można przypisaćAston Martin. +2″441! Spektakularna liczba, którą można wytłumaczyć zarówno nieudanym startem zespołu Silverstone w sezonie 2022, jak i wyjątkową regeneracją zespołu w okresie pozasezonowym dzięki zatrudnieniu kilku gwiazdorskich inżynierów z padoku. Zieloni podążają dość daleko Williams (+1″203), najniższy poziom w zeszłym roku i który w ubiegłą sobotę prawie umieścił swoje dwa samochody w Q2. 

czerwony Byk

Max Verstappen chce dodać blasku życiu swoich fanów. © Florent Gooden / DPPI

Pomimo swoich tytułów w zeszłym roku i skrócenia czasu w tunelu aerodynamicznym, czerwony Byk jest trzecią drużyną z największym postępem. Sytuację tę można głównie wytłumaczyć drastycznym zmniejszeniem masy RB19 w porównaniu z ubiegłorocznym, kiedy to RB18 dodał swoim głównym konkurentom na początku ubiegłego roku około dziesięciu kilogramów. Mercedesze swojej strony zdobył 7/10 w oczekiwaniu na swój nowy pakiet podczas kolejnych wyścigów.

Ferrari, który rok 2022 rozpoczął z przytupem dwoma zwycięstwami i dwoma pole position w pierwszych trzech rundach, przepłacił w tym rankingu za świetny start w 2022 roku i dzięki temu zyskał tylko pół sekundy. Należy jednak o tym pamiętać Charles Leclerc ograniczył się do tylko jednego przejazdu w Q3 w sobotę i niewątpliwie poprawiłby go o jedną dziesiątą lub dwie. 

Wreszcie, najmniejszy postęp można przypisać dwóm Al(f)pha. Podobnie jak w zeszłym roku, najlepsza Alpha Tauri wyszła w Q2, bez Yuki tsunoda nie można polegać na nowym zestawie opon. Zespół z Włoch nadal poczynił postępy o 0″235, co jest lepsze niżAlfa Romeo, co było jedną z niespodzianek I rundy 2022 r Bottas. Fin poprawił swój czas jedynie o 117 tysięcznych. 

CZYTAJ TAKŻE > Max Verstappen zdobywa pierwsze pole position w sezonie w Bahrajnie

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz