Żadnego powrotu do opon Pirelli 2018, reakcje na padoku

Dwa tygodnie po głosowaniu w sprawie wykorzystania opon Pirelli w wersji 2019 w drugiej połowie sezonu Formuły 1, oto reakcje uczestników padoku 

opublikowany 11/07/2019 à 10:02

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Żadnego powrotu do opon Pirelli 2018, reakcje na padoku

W Austrii pod koniec czerwca br Formuła 1 sięgnął dna nieudolności. To, że głosowanie ostatecznie opowiedziało się za utrzymaniem opon na rok 2019, niczego nie zmienia. Szkoda została wyrządzona, a to, co pozostało z jego wiarygodności, zostało prawie zniszczone. Jak F1, która opiera się na awangardowych technikach i jest wpisana w swoje DNA, skoro ustawodawca proponuje standaryzację części, które nie mają żadnego wpływu na osiągi, w ogóle mogłaby zorganizować takie konsultacje? Nienaturalne referendum mające na celu, w przypadku zwycięstwa zwolenników powrotu architektur opon 2018, spowolnienie tego, który najlepiej się sprawdził i najlepiej się przystosował? Od kiedy F1 spada w dół? A w imię czego?

Łatwiej wymachiwać „spektaklem w niebezpieczeństwie”, niż kwestionować przyczyny własnej porażki. Jak Red Bull Racing, który również miał swój okres dominacji, czy zapoczątkował tę sprzeczkę? A jeszcze bardziej: jak Stabilny Czy Ferrari było w stanie pójść w ich ślady? Enzo, wstawaj, oni oszaleli! Ona, której samo imię przywołuje podstawowe wartości F1, ta, która chce być bastionem przeciwko ekscesom sportu, który chce być jednocześnie widowiskiem, nie miał prawa się do tego zniżać.

Jednakże głosowanie miało wykorzenić te dziąsła z 2019 roku uznane za winne niepodzielnej dominacji Mercedes. Głosowanie skazane na porażkę, gdyż w grze w sojusze zwolennicy zmian nie mieli szans na osiągnięcie wymaganych 70%, czyli 7 z 10 głosów.

Nic więc dziwnego, że w obozie „za” znajdziemy Red Bulla, Toro Rosso, Ferrari, Alfa Romeo et Haasoraz w klanie „przeciw” Mercedesowi, Williams, RacingPoint, Renault et McLaren. „Po wysłuchaniu argumentów wszystkich– ocenia Andy Green, dyrektor techniczny Racing Point, czuliśmy, że gra nie była warta wysiłku. Nadchodzi za późno w sezonie, najrozsądniej jest pracować nad poprawą opon i pokazem na sezon 2020. Pośpieszna reakcja w środku sezonu nie była rozwiązaniem. " " Szkoda, mógł jedynie odpowiedzieć Paul Monaghan, główny inżynier Red Bull Racing, ponieważ celem było ożywienie serialu. To była szansa, żeby być mniej egocentrycznym. Akceptujemy większość głosów, ale nasze zdanie pozostaje niezmienione. »

„Chcieliśmy sprawdzić, czy można coś zrobić, aby ulepszyć program, podsumował Mario Isola, dyrektor zawodów Pirelli. Dominacja Mercedesa w tej chwili nie pomaga i odbyliśmy dyskusję na temat ponownego wprowadzenia opon z sezonu 2018, ale po przeanalizowaniu pozytywnych i negatywnych wniosków doszliśmy do wniosku, że lepiej zachować opony z rocznika. Spotkanie to było całkiem produktywne, obfitowało w nowe pomysły i propozycje. Musimy je przeanalizować. Będziemy kontynuować dyskusje i być może będziemy mogli zaproponować coś na Silverstone.”.

Propozycje takie wydane przez szefa tego zespołu dotyczące obowiązek ustawienia się w wyścigu na oponach używanych w Q3, a nie w Q2. Dlatego podczas ostatniej sesji mogliśmy zobaczyć, że niektóre zespoły postanowiły zdobyć pole position na miękkich oponach, a inne wolą poświęcić to pole position, aby wystartować na średnich oponach i skorzystać z dłuższego pierwszego przejazdu. Taka modyfikacja, bardzo łatwa do wdrożenia, miałaby tę zaletę, że poszerzyła zakres strategii i zaoferowała mniej przewidywalną siatkę.

Podobnie, czy moglibyśmy, wciąż wychodząc od tego samego zarządcy, wprowadzić dwa obowiązkowe postoje na opony, aby dać kierowcom jeszcze jedną możliwość pozbycia się poprzedzającego ich samochodu? Nawet jeśli te środki nie są idealne, to przynajmniej mają tę zaletę, że są najmniej szkodliwe dla DNA dyscypliny i można je szybko zastosować. Niech to absurdalne spotkanie, które brzmi jak straszne przyznanie się do bezsilności, zrodzi kilka nowatorskich pomysłów.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz