La Formuła 1 Francuzka znów jest w żałobie. Zaledwie kilka tygodni po zniknięciu Patricka Tambaya zmarł jego były towarzysz Philippe Streiff.
Urodzony 26 czerwca 1955 w La Tronche (Isère), Streiff wygrał Motul Volant w 1977. Następnie wyróżnił się podczas Mistrzostw Francji Formuły Renault 1978, gdzie zajął 5. miejsce z 6 podium, w tym 1 zwycięstwem. W tym samym roku wziął udział w swoim pierwszym 24 godziny Le Manspodczas swojej kariery dwukrotnie stawał na podium (1981 i 1984).
Przeszedł do poziomu Formuła 3 w 1979 r. został mistrzem Francji w tej specjalności w 1981 r., zajmując 2., a następnie 3. miejsce w pierwszych dwóch sezonach. W tym samym roku zajął także 2. miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans za kierownicą Rondeau M379C, którym dzielił się z Jean-Louisem Schlesserem i Jackym Haranem.
W 1982 roku Philippe Streiff połączył siły z Pascalem Fabre pod barwami Automobiles Gonfaronnaises Sportives (AGS). „ AGS nie miał takich samych zasobów jak zespoły fabryczne Ralt-Honda czy March-BMW– przypomniał nam Philippe podczas niedawnego wywiadu. To był pojedynek Dawida z Goliatem. W 1982 roku przeżywaliśmy wzloty i upadki, ponieważ nasze BMW marki Mader było dla nas trudne w porównaniu z silnikami fabrycznymi. »
Fabre, zajmujący dopiero 3. miejsce w Vallelunga (Włochy) i 15. w mistrzostwach, nie utrzyma swojego miejsca w przeciwieństwie do Streiffa, który zajął 6. miejsce w mistrzostwach z dwoma podium. AGS przejdzie do historii w ostatnim sezonie F2W 1984.
Za kierownicą JH19C w barwach Elf-Gitanes Streiff podpisuje wyścig swojego życia w Brands Hatch (Wielka Brytania): „ To był tor podwoziowy i AGS miał dobry tor, ale decydującym czynnikiem były opony Michelin, które zawsze były lepsze w deszczu » przewinął Grenoblois.
Piąty na starcie Streiff przesunął się na 2. miejsce za Raltem Roberto Moreno, gdy zaczął padać deszcz, co spowodowało przerwanie wyścigu: „ Na drugim starcie znalazłem się w pierwszym rzędzie obok Moreno, od razu objąłem prowadzenie i wygrałem. W poniedziałek rano odebrałem telefon od Gérarda Larrousse’a z propozycją startu w F1 podczas GP Portugalii w trzecim Renault. ".
AGS odniesie mniejszy sukces w F3000, z JH20 z karbonową skorupą i silnikiem Cosworth V8. Sezon 1985 był rozczarowujący, ponieważ Streiff nie był w stanie osiągnąć więcej niż 3. miejsce w Zandvoort (Holandia) i 8. miejsce w mistrzostwach. W tym samym czasie odbył kilka przejazdów w F1 z Ligierem i Tyrrellem.
Podczas Grand Prix Australii w 1985 roku Streiff stanął na swoim jedynym podium w Formule 1, debiutując w najwyższej klasie na ulicach Adelajdy. Ścigając się w barwach Ligiera, w wyścigu wygranym przez Keke Rosberga zajął 3. miejsce (Williams) przed swoim kolegą z drużyny Jacquesem Laffite (Ligier).
Następnie Streiff wrócił do Tyrrell, gdzie grał przez całe sezony 1986 i 1987, zdobywając kilka punktów.
W 1988 Streiff znalazł firmę AGS, która przygotowywała się do przeżycia najlepszego sezonu w swojej krótkiej karierze w Formule 1, jeżdżąc eleganckim JH23. Planowana jest budowa fabryki na torze Luc, ale w międzyczasie skromne warsztaty Gonfaron muszą zostać rozbudowane, aby pomieścić 18 pracowników.
Streiff miał dwa wspaniałe wyścigi w Detroit (USA) i Montrealu (Kanada): zakwalifikował się na 10. miejscu, rywalizował z Lotusem Piqueta, zanim za każdym razem został zdradzony przez zawieszenie. Zajmuje 10. miejsce w Imola (Włochy), 9. w Estoril (Portugalia) i 8. w Suzuka (Japonia), wyniki te poza punktacją nie odzwierciedlają poziomu drużyny.
15 marca 1989 Streiff uległ strasznemu wypadkowi podczas prywatnej sesji testowej zorganizowanej na brazylijskim torze Jacarapegua w Rio de Janeiro. Jeśli przeżyje szok, Francuz doznaje porażenia czterokończynowego.
Uderzony przez przeznaczenie, Isérois nie daje się pokonać i wkrótce rozpoczyna konkurs karting kryty, który stanie się słynnymi mistrzami Paris-Bercy. Wydarzenie, w którym uczestniczyli aktywni piloci i osobistości, a którego edycja z 1993 r. zgromadziła się po raz ostatni Alain Prost a Ayrton Senna to legenda sportów motorowych.
Oprócz zaangażowania w sporty motorowe Streiff angażuje się także w politykę. Były kierowca F1 będzie pełnił różne role doradcy technicznego mającego na celu poprawę bezpieczeństwa drogowego i poprawę sytuacji osób niepełnosprawnych.
Wszystko redakcja AUTOtygodniowo składa najszczersze kondolencje rodzinie i bliskim Philippe’a Streiffa.
Philippe Streiff opuścił nas w piątek, 23 grudnia.
Były francuski kierowca F1 był szczególnie zaangażowany w poprawę warunków życia osób niepełnosprawnych.
FFSA szczerze myśli o swojej rodzinie i bliskich 🖤🕊 pic.twitter.com/epAm5SatXp
— FFSA (@FFSportAuto) 24 grudnia 2022 r.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
24 o 12:2022
RIP Philippe STREIFF, wspaniały człowiek, który zawsze wykazywał się niezłomną determinacją w każdych okolicznościach!