Pirelli oblicza różnicę między różnymi mieszankami

Pirelli określiło ilościowo różnicę pomiędzy różnymi mieszankami sprowadzonymi do Barcelony, mieszcząc się w zakresie oczekiwanym przez włoskiego producenta.

opublikowany 21/02/2019 à 19:24

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pirelli oblicza różnicę między różnymi mieszankami

W gamie opon przebudowanej w 2019 roku i przemianowanej z C1 (najtwardsza) na C5 (najmiększa), Pirelli było w stanie zauważyć różnicę między różnymi oponami zaoferowanymi zespołom w tym tygodniu w Katalonii.

Wystarczająco, aby dać zespołom nowe wskazówki po czterech dniach, w których to opony C5, logicznie rzecz biorąc, umożliwiły osiągnięcie najlepszych osiągów.

„To wciąż dopiero początek, ale jak dotąd opony wydają się działać zgodnie z oczekiwaniami, a różnica w wydajności pomiędzy każdą mieszanką wynosi około 0 do 6., wyjaśnia Mario Isola, odpowiedzialny F1 w Pirelli.

Bardziej szczegółowo, to około 0″6 sekund między C2 i C3 i mniej więcej taka sama przerwa między C3 i C4, które były najczęściej używanymi oponami podczas tej sesji (odstęp między C4 i C5 również wydaje się identyczny z myślą o najlepszych czasach na każdym ze związków).

Ze względu na chłodną pogodę w tym tygodniu, zgodnie z oczekiwaniami, wystąpiło pewne ziarnienie, które powinno zniknąć wraz ze wzrostem temperatury przez cały sezon.

Jeśli chodzi o testy, porównując je z poprzednimi latami, należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych. Istnieją nowe przepisy na rok 2019, które dotyczą innej aerodynamiki i cięższych samochodów. Zauważyliśmy również, że nawierzchnia toru w Barcelonie zmieniła się od zeszłego roku.

To powiedziawszy, samochody osiągnęły jak dotąd bardzo imponujący poziom niezawodności i wydajności, czemu sprzyjały ogólnie sprzyjające warunki pogodowe. Jak zwykle podczas pierwszego testu skupiono się na niezawodności i walidacji.

W przyszłym tygodniu zespoły powinny bardziej skoncentrować się na wydajności i poznać pełne możliwości składu na rok 2019”.

Pirelli potwierdziło również swój harmonogram rozwoju opon na rok 2020:

Bahrajn (2-3 kwietnia): Slick na oponach Toro Rosso et McLaren

Barcelona (14–15 maja): Gładkie opony z Ferrari i Punkt Wyścigowy

Paul Ricard (28-29 maja): Opony deszczowe w Ferrari (jeden dzień) i czerwony Byk (dwa dni)

Spielberg (2-3 lipca): Gładkie opony z  Alfa Romeo

Silverstone (16-17 lipca): gładkie opony Red Bull i Williams

Paul Ricard (10-11 września): Gładkie opony z Mercedes

0 Zobacz komentarze)