W gamie opon przebudowanej w 2019 roku i przemianowanej z C1 (najtwardsza) na C5 (najmiększa), Pirelli było w stanie zauważyć różnicę między różnymi oponami zaoferowanymi zespołom w tym tygodniu w Katalonii.
Wystarczająco, aby dać zespołom nowe wskazówki po czterech dniach, w których to opony C5, logicznie rzecz biorąc, umożliwiły osiągnięcie najlepszych osiągów.
„To wciąż dopiero początek, ale jak dotąd opony wydają się działać zgodnie z oczekiwaniami, a różnica w wydajności pomiędzy każdą mieszanką wynosi około 0 do 6., wyjaśnia Mario Isola, odpowiedzialny F1 w Pirelli.
Bardziej szczegółowo, to około 0″6 sekund między C2 i C3 i mniej więcej taka sama przerwa między C3 i C4, które były najczęściej używanymi oponami podczas tej sesji (odstęp między C4 i C5 również wydaje się identyczny z myślą o najlepszych czasach na każdym ze związków).
Ze względu na chłodną pogodę w tym tygodniu, zgodnie z oczekiwaniami, wystąpiło pewne ziarnienie, które powinno zniknąć wraz ze wzrostem temperatury przez cały sezon.
Jeśli chodzi o testy, porównując je z poprzednimi latami, należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych. Istnieją nowe przepisy na rok 2019, które dotyczą innej aerodynamiki i cięższych samochodów. Zauważyliśmy również, że nawierzchnia toru w Barcelonie zmieniła się od zeszłego roku.
To powiedziawszy, samochody osiągnęły jak dotąd bardzo imponujący poziom niezawodności i wydajności, czemu sprzyjały ogólnie sprzyjające warunki pogodowe. Jak zwykle podczas pierwszego testu skupiono się na niezawodności i walidacji.
W przyszłym tygodniu zespoły powinny bardziej skoncentrować się na wydajności i poznać pełne możliwości składu na rok 2019”.
Pirelli potwierdziło również swój harmonogram rozwoju opon na rok 2020:
Bahrajn (2-3 kwietnia): Slick na oponach Toro Rosso et McLaren
Barcelona (14–15 maja): Gładkie opony z Ferrari i Punkt Wyścigowy
Paul Ricard (28-29 maja): Opony deszczowe w Ferrari (jeden dzień) i czerwony Byk (dwa dni)
Spielberg (2-3 lipca): Gładkie opony z Alfa Romeo
Silverstone (16-17 lipca): gładkie opony Red Bull i Williams
Paul Ricard (10-11 września): Gładkie opony z Mercedes
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)