Pirelli szacuje, że różnica między ultramiękką i hipermiękką gumą wynosi siedem dziesiątych

Pirelli uważa, że ​​zimowe testy w Barcelonie dały mu dobry wgląd w osiągi każdej ze swoich mieszanek F1.

opublikowany 11/03/2018 à 10:50

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pirelli szacuje, że różnica między ultramiękką i hipermiękką gumą wynosi siedem dziesiątych

Od twardych mieszanek po nową hipermiękką oponę, firma Pirelli mogła skorzystać z obszernych opinii zespołów na temat asortymentu na rok 2018 podczas ośmiu dni zimowych testów w Barcelonie.

Pirelli uważa, że ​​na torze w Katalonii, którego odnowienie dało nową zmienną do wykorzystania danych przez włoskiego producenta, może dać pierwszy obraz różnicy między różnymi oponami.

„Mamy teraz dobre pojęcie o różnicach w wydajności pomiędzy mieszankami na tym etapie sezonu około 0″7 sekund pomiędzy ultramiękkim a hipermiękkim, co odpowiada naszym oczekiwaniom. » analizuje Mario Isola, szef wyścigów samochodowych w Pirelli.

Sebastian Vettel ustanawiając w ten sposób nowy rekord toru na nowej, hipermiękkiej mieszance w czasie 1:17”182. Czas na porównanie z najlepszymi referencjami w oponach ultramiękkich, także zasługą Vettela, w 1'18"079.

Zróżnicowane warunki pogodowe, w tym deszcz zakłócający pierwszy tydzień, pozwoliły także zespołom zmierzyć się z szerokim spektrum sytuacji, co mogłoby stanowić przewagę w przypadku złej pogody podczas pierwszych zawodów.

„Warunki suszenia dały zespołom możliwość oceny także mokrych opon i momentów przejściowych między suchym i mokrym torem. » podkreśla Mario Isola.

 

0 Zobacz komentarze)