Pirelli przedstawia swoje wnioski po Spa

Grand Prix Belgii upłynęło pod znakiem eksplozji opon Nico Rosberga i Sebastiana Vettela. Włoski producent opublikował swoje wnioski, które zadowoliły FIA.

opublikowany 03/09/2015 à 15:09

Pierre Tassel

  Skomentuj ten artykuł! 0

Pirelli przedstawia swoje wnioski po Spa

Wybuchy opon Nico Rosberga podczas treningów wolnych i szczególnie Sebastiana Vettela na samym końcu wyścigu w zeszłym miesiącu w Spa w Belgii, nastąpił początek starcia oświadczenia zawarte pomiędzy kierowcą Ferrari a producentem Pirelli.

W przededniu pierwszych bezpłatnych testów na torze Monza we Włoszech, siedzibie Pirelli, mediolańska firma opublikowała swoje wnioski po przeprowadzonych dochodzeniach, które wykazały, że wyjątkowe awarie były powiązane z połączeniem długotrwałego użytkowania opon i obecności zanieczyszczeń na torze.

„Testy przeprowadzone przez Pirelli na oponach używanych w Spa potwierdził brak problemów strukturalnych. Pirelli przeprowadziło dogłębną analizę zastosowanych materiałów i procesów produkcyjnych, stosując dwie różne metody testowania i monitorowania.

Imprezy uzdrowiskowe można zatem powiązać z czynnikami zewnętrznymi, związanymi z długotrwałym użytkowaniem opon na jednym z najbardziej wymagających torów mistrzostw. Un suma 63 cięcia zostały znalezione w bieżniku opon Formuły 1,2 używanych podczas weekendu w Spa, po licznych incydentach, które miały miejsce podczas wyścigów pomocniczych przed Grand Prix. W poprzednich piętnastu wydarzeniach (dziesięć wyścigów i pięć sesji treningowych) odnotowano średnio tylko XNUMX cięć na wydarzenie.

Jeśli nawet niewielki kawałek gruzu przeniknie i przetnie różne części konstrukcyjne opony (podlegającej jeździe z dużą prędkością i bardziej wrażliwej, jeśli używana jest przez dłuższy czas) bez penetracji samej konstrukcji, może spowodować awarię inną od tej stwierdzonej w przypadku normalnego przebicia opony, które charakteryzuje się utratą ciśnienia w oponie. Jest to rodzaj zdarzenia obserwowanego na oponie Sebastian Vettel w Spa. » Pirelli wspomina również, że przed incydentem doszło do uszkodzenia opony Nico Rosberga.

Producent wskazał także, że chce zaproponować, we współpracy z FIA, badanie mające na celu skuteczniejsze czyszczenie torów. Międzynarodowa Federacja, która również opublikowała komunikat prasowy, tam gdzie to wskazano „być usatysfakcjonowanym szczegółowością śledztwa i wnioskami” oraz że jest gotowy rozważyć wszelkie zalecenia dotyczące bezpieczeństwa wydane przez Pirelli na koniec sezonu.

Tego też się uczymy « pozostała grubość bieżnika opony Sebastiana Vettela wyniosła 30%, przez co opona jest bardziej podatna na uszkodzenia spowodowane zanieczyszczeniami. »

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz