A moins de 15 jours des premiers essais de pré saison à Valencia, Pirelli continue de limer le bitume avec la Toyota TF109 afin de fournir aux concurrents les meilleures gommes pour 2011. Actuellement, le manufacturier pneumatique italien est à Abu Dhabi avec Pedro de la Rosa. Sur le tracé de la Yas Marina, l?Espagnol a eu en charge de finaliser les gommes pluie et mixte.
W ubiegły poniedziałek były kierowca Saubera przyłapał się na jeździe nocą na mokrym torze na oponach rowkowanych: świetny debiut Formuła 1.
Tor o długości 5,55 km był mocno mokry podczas tej „nocnej sesji”, która rozpoczęła się o 18:XNUMX czasu lokalnego.
„To wyjątkowa okazja, aby zobaczyć nocą samochód Formuły 1 na torzena mokrym i gorącym asfalcie, w jasno oświetlonym miejscu, wyjaśnia Paul Hembery, dyrektor Pirelli F1. Zdecydowaliśmy się na to, ponieważ chcemy przetestować nasze opony deszczowe w najbardziej delikatnych warunkach. Kto wie, może to zainspiruje pomysły na przyszłe Grand Prix.”
Ten test w Abu Zabi jest ostatnim z serii dziewięciu sesji, które rozpoczęły się w sierpniu ubiegłego roku. Nick Heidfled, Romain Grosjean i Pedro de la Rosa w końcu pokonają ponad 13 000 km na różnych torach.
« Testy te pozwoliły nam zebrać cenne informacje i sfinalizować prace nad oponami do Formuły 1, kontynuuje Hembery. Minęło siedem miesięcy, odkąd rozpoczęliśmy prace nad naszymi oponami. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. »
Czas pokaże, jak zespoły poradzą sobie ze zmianą producenta opon. Pierwsze elementy reakcji w Walencji od 1 do 3 lutego.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)