Kierowcy obecni na konferencji prasowej na padoku GP Meksyku na torze Hermanos Rodriguez bronili obecności wirtualnego samochodu bezpieczeństwa w wyścigu. Zawodnicy zostali następnie zapytani o praktykę stosowania tej zasady Daniel Ricciardo został uwięziony podczas restartu wyścigu w Austin (Teksas) 25 października, gdy został wyprzedzony przez Nico Rosberga, który wcześniej przyspieszył.
„Nie sądzę, żeby to była wielka sprawa”., skomentował Fernando Alonso. „Wiem, że w Austin było trochę dziwnie, ponieważ było ich mnóstwo i cały czas byliśmy w grupach. Musimy omówić to z dyrektorem wyścigu (FIA, Charlie Whiting), aby w razie potrzeby znaleźć wskazówki, ale dla wszystkich jest to samo. Trzeba być skupionym i uważać. »
„Myślę, że to działa całkiem nieźle.”– powiedział Will Stevens. „ Jeśli sytuacja nie wymaga wjazdu samochodu bezpieczeństwa, normalnie powinien on pozostać bez zmian... W Rosji (w Soczi, 11 października) samochody z tyłu peletonu przegrupowały się, gdy wyjechał wirtualny samochód bezpieczeństwa na początku wydarzenia. System powinien jeszcze być udoskonalany. »
Lewis Hamilton, pastor Maldonado, Sergio Pérez i Carlos Sainz Jr również pozytywnie ocenił wdrożenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Skomentuj ten artykuł! 0