Porsche w jednomiejscowym samochodzie: przygoda pełna kropek

W czasie, gdy firma ze Stuttgartu, utytułowana w ostatni weekend w Szanghaju, przygotowuje się do opuszczenia LM P1 w WEC i dołączenia do Formuły e od 2019 roku, jest to okazja, aby przypomnieć, że opracowała już jednomiejscowe bolidy zarówno w F1, jak i dla Indy 500.

opublikowany 09/11/2017 à 20:27

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Porsche w jednomiejscowym samochodzie: przygoda pełna kropek

Zainteresowanie Porsche pour des monoplaces n’a rien de surprenant de la part d’un concepteur qui s’est toujours passionné pour la recherche de la performance. Car c’est bien dans le travail de Ferdinand Porsche qu’il faut aller chercher les gênes de celle qui sera la première Porsche F1.

Pod koniec drugiej wojny światowej Ferdinand Porsche, którego firma z siedzibą w Gmünd w Austrii w 1944 roku znana była z opracowywania projektów czołgów dla Wehrmachtu, znalazł się w niewoli armii francuskiej. Pomimo swojej sytuacji skontaktował się z nim inny Austriak mieszkający we Włoszech, Carlo Abarth, znany ze swojej umiejętności powiększania „małych” Fiatów.

Abarth, żonaty z byłym sekretarzem Antona Piëcha, zięcia Ferdynanda, kontaktuje się ze swoim teściem w celu opracowania zestawu projektów, w tym samochodu wyścigowego, który będzie koniem pociągowym Cisitalii (Consorzio Industriale Sportive Italia. Nota wydawcy ), marka wtedy bardzo mało znana. Program finansowany przez Piero Dusio, turyńskiego biznesmena, dzięki któremu narodziła się Cisitalia 246, jednomiejscowy wywodzi się z Fiata 500 i który wyróżnił się na włoskich imprezach krajowych, w rękach Tazio Nuvolari…

Odkryj pełną przygodę jednomiejscowego Porsche w numerze AUTO 2139co tydzieńo, dostępne już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz