Porsche planuje kupić Red Bulla za 50%

To dzięki dokumentom prawnym z Maroka ujawniono pierwsze szczegóły zakupu przez Porsche 50% działalności Red Bull Racing. Oto szczegóły.

opublikowany 27/07/2022 à 23:35

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Porsche planuje kupić Red Bulla za 50%

Red Bull i Porsche wkrótce zostaną powiązane. © Xavi Bonilla / DPPI

C’est un secret de polichinelle dont les principaux acteurs eux-mêmes ne se sont jamais vraiment cachés. Porsche et Red Bull Racing połączy siły od 2026 r., kiedy wejdą w życie nowe przepisy dotyczące silników, a niemiecki producent będzie producentem silników dla Formuła 1 w tej chwili dominujący. Jak ogłaszaliśmy miesiąc temu, transakcja pomiędzy dwoma gigantami została sfinalizowana. Miało to zostać ogłoszone na marginesie Grand Prix Austrii (10 czerwca), na gruncie marki napoju energetycznego, z tym wyjątkiem, że odroczenie ostatecznej decyzji Światowej Rady Samochodowej o ostatecznej ratyfikacji regulaminu silników 2026 – sine qua żaden warunek, aby grupa Volkswagen potwierdziła swoje przybycie do F1 – ostatecznie opóźniła ogłoszenie.

W najbliższy wtorek dowiedzieliśmy się nieco więcej o zarysach nadchodzącej współpracy. Porsche nie zadowoliłoby się byciem prostym dostawcą silników, ale faktycznie planowałoby przejąć połowę działalności Red Bull Technology Limited. Niezwykle ciekawy fakt w środowisku, w którym komunikacja jest zawsze w pełni opanowana, nie dowiedzieliśmy się tego ani od samej marki red bull, ani od Porsche, ale od… Marokańskiej Rady ds. Konkurencji. Aby stowarzyszenie dwóch gigantów nie naruszyło żadnego prawa ani zasady, obie struktury musiały wspólnie składać wnioski w kilku krajach, w tym także poza Unią Europejską. I okazuje się, że marokańskie ustawodawstwo przewiduje, że Rada ds. Konkurencji musi publikować potwierdzone wnioski, zdradzając w ten sposób strzeżoną dotychczas tajemnicę przyszłego aktywnego udziału Porsche w stolicy zespołu.

A co z AlphaTauri?

To właśnie z tego dokumentu dowiadujemy się, że firma ze Stuttgartu poinformowała organ kontroli konkurencji, że ma zamiar zawrzeć umowę z Red Bull Technology Limited na okres dziesięciu lat, z 50% udziałem w działalności austriackiego koncernu jako między innymi producent silników. Ze wspomnianego dokumentu dowiadujemy się również, że partnerstwo obejmie także zespół F1, a oficjalne ogłoszenie nastąpi prawdopodobnie 4 sierpnia, po zatwierdzeniu przez Światową Radę Motoryzacyjną nowych przepisów silnikowych na rok 2026.

Wreszcie odnośnie Alfa Tauryń, siostrzany zespół Red Bulla prowadzony przez Franza Tosta i którego Pierre Gasly jest flagowym sterownikiem, stanowiłby również integralną część umowy z silnikiem Porsche. W każdym razie byłby to bardzo logiczny wybór, biorąc pod uwagę wewnętrzne synergie i historyczne powiązania obu struktur. Przypominamy, że grupa Volkswagen rozważa również dołączenie do sieci Formuły 1 jako samodzielny zespół ze swoją marką Audi, starając się kupić zaangażowany już zespół, podczas gdy nazwa Saubera nieustannie powraca w ostatnich tygodniach. Jednak negocjacje są w rzeczywistości znacznie mniej zaawansowane niż w przypadku biletu Red Bull-Porsche. W tym tygodniu w Budapeszcie, na marginesie Grand Prix Węgier, sztab Red Bulla będzie miał okazję zabrać głos na ten temat podczas ostatniego w kalendarzu wyścigu przed przerwą wakacyjną.

Dokument Marokańskiej Rady ds. Konkurencji

CZYTAJ TAKŻE > Red Bull-Porsche, gotowe!

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)