Dlaczego Ferrari nie dokona dużych zmian w Imola

W Imola Charles Leclerc i Carlos Sainz nie będą mieli najnowszych, ważnych rozwiązań w swoim F1-75, a Ferrari nie postrzega włoskiej rundy jako idealnego miejsca na ich wystrzelenie.

opublikowany 13/04/2022 à 16:29

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego Ferrari nie dokona dużych zmian w Imola

W przypadku Imoli Ferrari nie wprowadzi żadnych większych zmian w swoim F1-75. ©DPPI/A. Wincenty

Pierwsza europejska runda sezonu często była spotkaniem wybieranym przez drużyny, aby dokonać pierwszych dużych zmian. W tym roku Imola będzie areną pierwszego wyścigu na Starym Kontynencie, nazwanego teraz Grand Prix Emilii-Romanii (22-24 kwietnia). Zatem szansa dla zespołów na wykorzystanie nowych elementów? Nie dla każdego, oczywiście, jak Ferrari kto woli poczekać trochę dłużej.

Wydaje się, że wszystkie elementy, które oferuje Scuderia, łączą się w jedną całość Charles Leclerc et Carlos Sainz rozwinięta wersja F1-75, aby kontynuować marsz do przodu. Niestety weekendowy harmonogram mu na to nie pozwala, a przynajmniej nie w idealnych warunkach. Imola rzeczywiście będzie gospodarzem pierwszej rundy sprintu w sezonie, co pokrzyżuje plany Ferrari dotyczące integracji nowych części ze swoim samochodem jednomiejscowy.

Mając tylko jedną sesję treningową przed kwalifikacjami i ostatnie dwa dni weekendu odbywające się w Parc Fermé, włoska drużyna będzie miała tylko 60 minut na wypróbowanie nowych elementów, zanim będzie musiała dokonać ostatecznego wyboru. . Złożona sytuacja dla The Reds, którzy woleliby tradycyjny weekend z trzema sesjami testowymi, aby zebrać jak najwięcej danych do przestudiowania i dzięki temu wiedzieć, czy nowe części są zadowalające.

« Imola to nie jest odpowiedni weekend na wprowadzanie zmian w samochodzie, rozpoznał Mattię Binotto, szefa zespołu Ferrari, po rundzie australijskiej. Postanowiliśmy nie przynosić niczego istotnego. Pracujemy nad morświnem, ponieważ miało to niewielki wpływ na wyniki w Melbourne. Jeśli mamy coś gotowego, spróbujemy tego podczas sesji testowej. » Nie ma jednak mowy o zmniejszeniu tempa, ponieważ Scuderia prowadzi w wielkim stylu starcia pomiędzy kierowcami i producentami.

« Jesteśmy pewni naszej zdolności do rozwijania samochodu, podkreśla Carlos Sainz zawsze bardzo ostrożny. Mamy już części, które są testowane w tunelu aerodynamicznym, a w tunelu aerodynamicznym samochód, który jest lepszy od tego, który mamy teraz na torze – jak wszystkie zespoły. Ale nadal to mówimy czerwony Byk et Mercedes są faworytami, bo w ostatnich latach nie walczyliśmy o tytuł. Ostatnio nawet Ferrari zostało prześcignięte, więc zawsze jesteśmy bardzo ostrożni, ponieważ wiemy, że opracowaliśmy bardzo dobry samochód. Jednak obie te drużyny rywalizowały o tytuł przez ostatnie dwa lub trzy lata, więc wiedzą, jak znaleźć poprawę i co muszą zrobić, aby to osiągnąć. Z naszej strony może brakuje nam trochę doświadczenia. Myślę, że mamy świetnych ludzi i jesteśmy przygotowani, ale zachowujemy ostrożność i czekamy trochę, aby zobaczyć, co się wydarzy.. »

Dlatego też bez większych ulepszeń Ferrari zaprezentuje się na Imola jako pierwsza reprodukcja F1 na ziemi europejskiej. Należy uważać, aby ta decyzja nie przełożyła się na spadek wyników na torze między innymi przeciwko Red Bullowi.

CZYTAJ TAKŻE > Czy Ferrari powinno już ustalić hierarchię między Leclerkiem i Sainzem?

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)