Dlaczego Vettel poprowadzi Williamsa Mansella na Silverstone

Obecny na konferencji prasowej Sebastian Vettel wyjaśnił, dlaczego w tę niedzielę zasiądzie za kierownicą starego FW14B Nigela Mansella na torze Silverstone.

opublikowany 30/06/2022 à 16:46

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego Vettel poprowadzi Williamsa Mansella na Silverstone

Sebastian Vettel przejedzie kilka okrążeń FW14B na Silverstone. ©DPPI/F. Dobry

Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii w najbliższy weekend Sebastian Vettel nie tylko przejmie kontrolę nad swoim AMR 22Aston Martin. W oczekiwaniu na rozpoczęcie wyścigu w niedzielę o godzinie 16:00 czterokrotny mistrz świata będzie mógł przeżyć historyczną podróż.

Około południa w niedzielę zrobi to Sebastian Vettel rzeczywiście osiedlił się na pokładzie FW14B, samochód używany przez Nigela Mansella i Ricardo Patrese podczas dubletu Drivers-Constructors Williams w 1992 roku. Na około dziesięć minut Niemiec pozwoli mistrzowi świata wrócić na tor na kilka okrążeń, aby zabawić galerię, ale także dobrze się bawić.

« To był mój pomysł, bo to mój samochód– powiedział obecny kierowca Astona Martina, tłumacząc wybór tego jednomiejscowy w szczególności. Kupiłem go cztery lata temu, coś w tym stylu. To jest samochód z 1992 roku z czerwonym numerem 5. Dla mnie to coś więcej niż tylko samochód sprzed 30 lat. Nosiłem numer 5 w przeszłości, zdobyłem swoje pierwsze mistrzostwa świata z czerwoną piątką, nosiłem go przez wiele lat karting i mam go dzisiaj na sobie! Jest link. Moje pierwsze wspomnienia nt F1 pochodzą z początku lat 1990., a zwłaszcza z tego samochodu. Więc to była moja inicjatywa. »

Stara F1 dostosowana do dzisiejszego świata

Sebastian Vettel był szczęśliwy, że mógł wznowić mit taki jak FW14B i chciał zachować ostrożność. Od pewnego czasu zagorzały obrońca środowiska, były pilot czerwony Byk dołożył wszelkich starań, aby Williams był jak najbardziej ekologiczny.

« Powtarzałam sobie też, że trzeba to zrobić w sposób odpowiedzialny., wyjaśnia główna zainteresowana osoba. Dlatego będziemy używać paliwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, aby udowodnić, że możemy zachować historię i dziedzictwo sportów motorowych w bardziej odpowiedzialny sposób. Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł po raz pierwszy przejechać się tym samochodem i usłyszeć dźwięk jego silnika. Myślę, że będzie to przyjemność dzielona z ludźmi.

Paliwo było trudne do zdobycia, ale kiedy już je dostaliśmy, jedyne, czego potrzebowaliśmy, to odcinek próbny (aby dostosować poziomy wtrysku. Wyd.). Nie będzie to miało żadnego wpływu na samochód. Będzie robić taki sam hałas jak 30 lat temu. » Pokazuje, że przeszłość i nowoczesność mogą dzisiaj świetnie współistnieć.

CZYTAJ TAKŻE > Silverstone 2013: Przebicia i rozwarstwienia, dramat Pirelli w Wielkiej Brytanii

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)