Prost: „Trudno zarządzać zespołem”

Alain Prost, były dyrektor zespołu F1, przyznaje, że producentowi takiemu jak Renault nie jest łatwo na co dzień zarządzać zespołem i dlatego rozumie, że Losange ponownie stało się producentem silników.

opublikowany 13/12/2010 à 10:27

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Prost: „Trudno zarządzać zespołem”

Renault, sprzedając swoje ostatnie udziały w stajni?Enstone do Genii Capital (a co za tym idzie do Group Lotus, która obejmie udziały w zespole), położyła kres stabilnej działalności zarządczej F1. Firma Losange ponownie stała się producentem silników, zachowując jednocześnie rolę partnera technicznego nowego podmiotu Lotus Renault GP, a także czerwony Byk i Zespół Lotosu.

Alain Prostzaniepokojony przyszłością francuskiej F1, rozumie ten krok wstecz od francuskiego producenta. „Zawsze jest to trochę bardziej skomplikowane, ponieważ trzeba zarządzać wieloma sprawami jednocześnie” – wyjaśnia AUTOhebdo.fr. Posiadanie stajni jest silniejsze, ale wiąże się z większą odpowiedzialnością. »

Co więcej, czterokrotny Mistrz Świata uważa, że ​​brak wyników nie jest łatwy do zaakceptowania dla producenta zaangażowanego w zespół. „Kiedy jesteś jedynie producentem silników, zawsze możesz przenieść swoje obowiązki na podwozie, zwłaszcza że to drugie jest ważniejsze dla osiągów samochodu Formuły 1 niż silnik. Zawsze istnieje niewielka wojna wewnętrzna pomiędzy częścią podwozia a częścią silnika. Średnio bycie dostawcą podwozi i silników jest zawsze trudniejsze, gdy przegrywasz. »

Dlatego Alain Prost uważa, że ​​stanowisko Renault jest logiczne, biorąc pod uwagę, że zaplanowany na 2013 rok rozwój silników może być dobrą szansą dla producenta silników. „To prawda, że ​​posiadanie zespołu jest bardziej skomplikowane, a łatwiej być jedynie producentem silników. Jeśli chodzi o silnik, w przyszłości zostaną wprowadzone nowe zasady. Dla producenta silników takiego jak Renault jest to prawdziwy „plus”. F1 pod względem technologicznym będzie coraz bliżej tego, co robimy lub co zamierzamy zrobić w samochodach produkcyjnych, w szczególności zmniejszenia rozmiarów silników, które wzywamy do downsizingu, w przypadku silników z turbodoładowaniem . To bardzo pozytywna strona dla Renault. »

0 Zobacz komentarze)