Jaki silnik dla Red Bulla i AlphaTauri w 2022 roku?

Christian Horner może zapewnić, że bada wszystkie możliwe opcje, jego odpowiednik Toto Wolff dał już do zrozumienia, że ​​Mercedes odmówi wyposażenia zespołów Red Bulla.

opublikowany 19/10/2020 à 10:28

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Jaki silnik dla Red Bulla i AlphaTauri w 2022 roku?

Wydaje się, że wróciliśmy do roku 2015. W tym czasie Red Bull był o krok od znalezienia się bez producenta silników po tym, jak prawie zerwał powiązania z Renault, potem w trudnej sytuacji. Stajnia z Milton Keynes poszedł zapukać do drzwi Mercedes, Ferrari i Honda (wówczas powiązana z McLaren), ale został odrzucony przez trzech producentów, chcąc nie uzbroić tak niebezpiecznego rywala. Jeśli tym razem pilność jest mniej wyraźna, sytuacja nie jest wcale bardziej komfortowa. Toto Wolff zamknął już drzwi do partnerstwa „z kilku powodów”. „Zamierzamy zaopatrzyć cztery zespoły, w tym nasz (wraz z powrotem McLarena do składu w 2021 r., przyp. red.) – powiedział Austriak. Nie jesteśmy w stanie zbudować większej liczby zespołów napędowych. Nie możemy sobie na to pozwolić. » To pozostawia na liście potencjalnych kandydatów jedynie dwóch dostawców z tej dyscypliny: Renault i Ferrari. Cyril Abiteboul powtórzyło, że Losange zastosuje się do przepisów, jeśli sytuacja będzie tego wymagać. Widmo braku partnera silnikowego Red Bulla pod koniec 2015 roku zmusiło władze zarządzające do nałożenia na producenta dostarczającego najmniejszą liczbę zespołów obowiązku udostępnienia paliwa, gdyby zespół przez przypadek znalazł się bez środków do życia. . „Red Bull jeszcze się z nami nie skontaktował” – powiedział z uśmiechem francuski menedżer. Nie jestem pewien, czy jesteśmy na szczycie ich listy. » Pomimo pochwalnych uwag Hornera pod adresem Renault, biorąc pod uwagę ich historię, trudno a priori wyobrazić sobie ponowne spotkanie. Jednak, jak lubi mawiać Horner, „w sporcie mogą zdarzyć się rzeczy niewytłumaczalne”.

Ferrari nie zamyka drzwi… Honda też nie

A co ze Scuderią? Maranello dostarczyło i zamontowało wolnossące silniki V8 firmie Milton Keynes w 2006 roku Toro Rosso jusqu’en 2013. « C’est un sujet que nous n’avions pas envisagé, mais sur lequel nous allons nous pencher », a reconnu Mattia Binotto, qui a tout de même reconnu que le timing était très serré, d’autant plus que Horner souhaite boucler le dossier « avant la fin de l’année ». Wolff, pour sa part, croit savoir que son compère Helmut Marko « a un plan B qui n’implique pas les motoristes actuels ». Andreas Seidl, team principal McLaren et ex-Porsche – que l’on dit en discussion avec Red Bull – estime pourtant qu’il est « irréaliste » d’attendre d’un motoriste extérieur qui soit prêt à rejoindre la F1 w ciągu zaledwie roku. Wreszcie istnieje możliwość nabycia know-how i własności intelektualnej Hondy w celu dalszego rozwoju japońskiego V6 TH. Obecny na torze Nürburgring Masashi Yamamoto, szef programu F1 w Hondzie, nie odrzucił takiej możliwości, nawet jeśli „nie odbyły się jeszcze żadne formalne dyskusje” na ten temat, mówi Horner. Zapytany przez AUTOhebdo, czy profil taki jak Andy Cowell mógłby go zainteresować, Horner po prostu odpowiedział: „Plotki krążą pełną parą. Nie wiem, jakie ma plany, ale rozumiem, że nadal pracuje nad projektami Mercedes-Benz.” Wykorzystanie silnika Hondy jako podstawy rozwoju pozwoliłoby Red Bullowi uniknąć statusu zespołu klienta, co jest pułapką współczesnej F1. Niezależnie od przyszłego silnika austriackiego zespołu, będzie on musiał zostać zainstalowany z tyłu AlphaTauri. „Chcemy w dalszym ciągu wzmacniać synergię między obydwoma zespołami” – powiedział lojalny szef zespołu Faenza, Franz Tost. Nie chcę, żeby AlphaTauri ponownie projektowała własne skrzynie biegów, tylne zawieszenie itp. „. Horner zakończył stwierdzeniem, że Red Bull musi „przetrawić ogłoszenie”, zanim ustali, jaki będzie „najbardziej konkurencyjny silnik na rok 2022”. Ale czas już ucieka.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)