Red Bull i Aston Martin przedstawiają Valkyrie AMR Pro

Na tor zarezerwowana zostanie Valkyrie AMR Pro, opracowana przez Red Bull Advanced Technologies i Aston Martin pod przewodnictwem Adriana Neweya. Wszystkie dwadzieścia pięć egzemplarzy zostało już sprzedanych.

opublikowany 16/11/2017 à 11:45

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Red Bull i Aston Martin przedstawiają Valkyrie AMR Pro

O związku pomiędzy Aston Martin et czerwony Byk Zaawansowane technologie już się urodził Valkyrie, hipersamochód opracowany pod kierownictwem dyrektora technicznego Red Bull Technologies Adriana Neweya.

Myślący szef Red Bull Racing, założyciel dominujących w tamtej epoce jednomiejscowych samochodów Sebastian Vetteli angielska firma doprowadzili swoją współpracę przy projekcie Valkyrie do skrajności, w postaci wersji AMR Pro, przeznaczonej wyłącznie na tor.

W programie głębokie różnice estetyczne, ponieważ wersja AMR Pro przechodzi liczne zmiany aerodynamiczne. W celu uzyskania optymalnych osiągów zwiększono rozmiar przednich i tylnych błotników. Zmieniono także strategie aktywnej kontroli aerodynamicznej, aby sprostać wymaganiom toru.

« Chociaż może pochwalić się niezwykłymi osiągami, zawsze było dla mnie niezwykle ważne, aby Valkyrie zachowywała się jak prawdziwy samochód drogowy, a to oczywiście wiąże się z pewnymi ograniczeniami, przyznaje Adrian Newey.

Jednak dzięki Valkyrie AMR Pro mamy swobodę tworzenia ekstremalny rozwój, który nie wymaga takich ustępstw. Chociaż podstawowe elementy wersji szosowej i torowej są wspólne, wszystkie aspekty AMR Pro – aerodynamika, podwozie, układ napędowy i masa – zostały zoptymalizowane w celu znacznego zwiększenia wydajności.

Zapewnia to poziom osiągów na torze znacznie przewyższający inne zamknięte dwumiejscowe samochody. » Zaawansowane wartości przekraczające 3,3 G osiągane w zakrętach i prędkość maksymalna 400 km/h mówią same za siebie.

Większa moc, mniej funtów

Mechaniczna część Valkyrie nie została pominięta. Aston Martin i Red Bull ogłaszają wzrost mocy i momentu obrotowego wolnossącego 12-litrowego V6,5, który zostanie „przekalibrowany”. Do wzrostu wydajności przyczyni się również usunięcie systemów kontroli emisji zainstalowanych w wersji drogowej.

Valkyrie AMR Pro może być wyposażony w opony wyścigowe Michelin, odpowiadające oponom używanym w WEC na LM P1. Zmniejszenie średnicy kół rzeczywiście daje taką możliwość, a montaż hamulców węglowych inspirowanych F1 zapewni hamowanie na najwyższym poziomie.

W przypadku tej wersji gąsienicowej inżynierowie obawiali się również utraty masy, obejmującej montaż przedniej szyby i okien z poliwęglanu, nadwozie z włókna węglowego o lekkiej konstrukcji oraz zawieszenia również zawierające włókno węglowe. Wydech Valkyrie jest również lżejszy.

Dwudziestu pięciu szczęśliwców, którzy już posiadają tę ekstremalną wersję, będzie mogło skorzystać ze specjalnego programu treningowego na symulatorze i na torze, ale także na poziomie fizycznym.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz