Wszystko zaczęło się od nałożonej kary Nico Hülkenberg podczas ostatniego Grand Prix Monako (28 maja), które włoski menadżer uznał za niezasłużone.
« Nadal mamy laików decydujących o losie ludzi, którzy inwestują miliony w swoją karierę „, wyjaśnił w ubiegły czwartek w Barcelonie; co nie podobało się władzom sportowym.
Instytucja uważa, że przekroczył granicę i zarzuca mu trzy uderzenia scyzorykiem w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym FIA: aktorstwo „ ze szkodą dla interesów zawodów lub ogólnie interesów sportów motorowych » ; przyczyna " szkoda moralna dla FIA, jej organów, członków lub menadżerów, a bardziej ogólnie dla interesów sportów motorowych i wartości bronionych przez FIA » ; i przyjąć „ złe zachowanie wobec » urzędnicy.
Steiner, który opowiada się za komisarzami zawodowymi i stałymi, będzie musiał stawić się przed komisarzami przed sesją kwalifikacyjną, o godzinie 14:30 czasu lokalnego.
W ciągu sześciu weekendów Grand Prix, które odbyły się do tej pory, F1 wezwał 16 różnych komisarzy. Wśród stewardów GP Monako Danny Sullivan, zwycięzca wyścigu Indianapolis 500 z 1985 r., jako jedyny brał już udział w wyścigu F1 na początku tego sezonu, obok Tima Mayera, Felixa Holtera i Jean-François Calm down.
Holster jest także komisarzem w Hiszpanii – obok Garry’ego Connelly’ego, Dereka Warwicka i Davida Domingo – i wycofał się z przesłuchania Steinera, ponieważ był on jednym z komisarzy w Monako.
Zastąpi go Matthew Selley, a po przesłuchaniu przywrócony na stanowisko.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Philippe Sobrepera
04 o 06:2023
Prawdą jest, że czasami pewne decyzje wywołują złość, w kolegium decydentów konieczne jest powołanie ludzi w zawodzie (F1), którzy mają na swoim koncie kilka znaczących nagród (jak Alain Prost czy Jean Alesi itp.). .. ) Ponieważ kierowca, który w swojej karierze wygrał tylko jedno Grand Prix, nie może mieć dobrej oceny sytuacji. A następnie musimy położyć kres tym wszystkim niespójnym sankcjom. A karać tylko wtedy, gdy dochodzi do niebezpiecznej jazdy, np. z dużą ceną zawieszenia. Jeśli chodzi o wymianę części w samochodach z degradacją na starcie jest dla mnie niesportowa, to dlaczego nie zastąpić tej wymiany części w samochodach systemem punktowym (jak za kary za wyprzedzanie) i potem zwerbalizować mniej więcej w zależności od klasyfikacji u producentów 'mistrzostwo. Oto, mój drogi JM Desnoues, temat na artykuł w AUTOHEBDO. Philippe (lojalny czytelnik AUTOHEBDO)