Renault pokonuje Ferrari swoim 209. pole position w F1

Dzięki zwycięstwu Marka Webbera w kwalifikacjach do GP Japonii Renault Sport F1 świętuje nowy rekord z 209 polakami zdobytymi przez Diament, czyli o jednego więcej niż Ferrari.

opublikowany 12/10/2013 à 11:08

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Renault pokonuje Ferrari swoim 209. pole position w F1

Grand Prix Japonii było niecierpliwie oczekiwane przez mężczyzn Wirusy-Châtillon. Po wyrównaniu rekordu pole position Ferrari w Korei Południowej, Renault Sport F1 ustanawia nowy rekord z 209 polakami dzięki kwalifikacjom Suzuka wygranym dziś rano przez Marka Webbera. To ogromny sukces Losange, zaangażowanego w F1 od 1977 roku, który ma na swoim koncie 514 Grand Prix i wynik 40% w pierwszym rzędzie w porównaniu do 23% Ferrari i 28% Mercedes. Jean-Pierre Jabouille zdobył pierwsze pole position dla francuskiego producenta za kierownicą RS01 podczas GP Republiki Południowej Afryki w 1979 roku w Kyalami.

6-litrowy turbodoładowany silnik V1,5 używany w latach 1977–1986 zdobył 50 pole position, a 10-litrowy silnik V3,5 używany w latach 1989–1995 zdobył 44 kwalifikacje. 10-litrowy silnik V3 produkowany w latach 1995–1997 i 2002–2005 zebrał 53 więcej, zanim 8-litrowy silnik V2,4 wyróżnił się liczbą 62 biegunów na swoim koncie. Red Bull Racing od tego czasu pomógł Renault wyprzedzić Prancing Horse Sebastian Vettel zdobył 20% polaków w Losange, a RB7 w sezonie 2011 zdobył 18 pole position w 19 wyścigach.

Rob White, zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1, nie kryje dumy po zdobyciu nowego rekordu. „Kuszące byłoby stwierdzenie, że to tylko liczba, ale stanowi ona ogromną dumę dla całego personelu Renault. Od 1977 roku konsekwentnie udaje nam się umieszczać napędzane przez nas samochody na czołowych miejscach. Świadczy to nie tylko o jakości wiedzy specjalistycznej w naszej grupie, ale także o naszej zdolności do ścisłej współpracy z naszymi zespołami w celu opracowywania samochodów o wysokich osiągach. Nasza filozofia zawsze polegała na zapewnianiu zespołom zajmującym się podwoziem środków umożliwiających zaprojektowanie najlepszego samochodu przy najmniejszym kompromisie. Podtrzymaliśmy tę tradycję nienaruszoną od wprowadzenia naszego pierwszego V6 do ostatniego V8, który za kilka tygodni będzie się ścigał po raz ostatni. Ustanowienie tego rekordu daje nam dodatkową motywację do utrzymania tego poziomu osiągów w 2014 roku, kiedy wkraczamy w nową erę turbodoładowanych silników V6. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz