Renault szczegółowo opisuje trasę do Baku: „Jakbyśmy składali trzy odrębne tory”

Daniel Ricciardo i Nick Chester wyjaśniają, czym tor uliczny w Baku (Azerbejdżan) wyróżnia się na tle innych lokalizacji w kalendarzu sezonu Formuły 1.

opublikowany 23/04/2019 à 15:17

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Renault szczegółowo opisuje trasę do Baku: „Jakbyśmy składali trzy odrębne tory”

W ciągu zaledwie trzech edycji Grand Prix Azerbejdżanu uzyskało status wyścigu niezbędnego Formuła 1. Na torze miejskim w Baku o długości 6,003 km często dobrze radzili sobie zawodnicy, którzy zajęli drugie miejsca: Lance Stroll (Williams) w 2017 r., a Sergio Pérez w zeszłym roku wykorzystał różne wypadki, aby stanąć na podium.

Zespół Renault, zajmujący czwarte miejsce z Sauberem w klasyfikacji producentów po trzech GP, jak wyjaśniono, zamierza skorzystać z azerskich przygód Cyril Abiteboul. „Będziemy nadal atakować i wnosić nowe elementy do kolejnych rund. Baku jest często nieprzewidywalne, wyścigi są ekscytujące i jest to okazja do wykorzystania błędów przeciwników, jednocześnie starając się ich uniknąć, awansuje główny Zespół.

Dyrektor Techniczny odpowiedzialny za podwozie RS19, Nick Chester, szczegółowo opisuje tajemnice obwodu. „Baku ma piękny układ, dzięki czemu wszystko jest bardzo interesujące. To jak połączenie trzech oddzielnych obwodów. Pierwszy sektor jest podobny do Soczi (rosyjski) z zakrętami i prostymi pod kątem prostym, następny jest podobny do Monako, a ostatni jest jak Kanada z długą prostą”.

 

Jest to mieszanka trudna do opanowania, ponieważ w idealnym przypadku zastosowalibyśmy różne poziomy wsparcia dla każdego sektora. Tam, zawsze trzeba pójść na kompromis », analizuje Brytyjczyk. 

Nowy przywódca Żółtych i Czarnych, Daniel Ricciardoz niecierpliwością czeka na to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie. „Baku to tor inny niż inne miejskie tory, na które jeździmy, ponieważ jest tam wiele miejsc do wyprzedzania”– mówi Australijczyk, który swoje pierwsze punkty w 2019 roku zdobył podczas ostatniej rundy w Chinach.

„To tor, który zawsze był interesujący z mojego punktu widzenia. Przeżyłem tam kilka mocnych momentów, jak moje szalone zwycięstwo w 2017 rokui inne trudniejsze jak w zeszłym roku. W 2017 roku wyścig był szalony. To było tak, jak to robiliśmy karting i że wszyscy powróciliśmy do dzieciństwa, porównuje!

 

Są rzeczy w Baku, z których przyszłe tory mogą czerpać inspirację. Długa zakrzywiona linia prosta sprzyja ogromnym zjawiskom aspiracji i bardzo konkurencyjnym wyścigom. A ponieważ w samochodzie mamy niskie ustawienia siły docisku, przyczepność jest równie niska. » 

 

 

Grand Prix Azerbejdżanu 2019 może zatem być idealną okazją do zdobycia dużych punktów dla Renault, pod warunkiem, że unikniesz wszelkich wypadków… a także błędy w niezawodności, jak miało to miejsce w Bahrajnie oraz w Chinach dla Nico Hülkenberg. „W Szanghaju doświadczyliśmy kolejnej emerytury, czwartej z sześciu startów, w tym trzy dotyczące problemów z niezawodnością– precyzuje Cyril Abiteboul. Jeśli nasz cel na sezon, jakim jest zwiększenie przewagi nad peletonem, pozostanie niezmieniony, musimy zgodzić się na podjęcie szczególnego wysiłku w celu rozwiązania problemów, które mogą zagrozić naszemu sezonowi. »

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz